Bvc med Ninnie.

Nu har vi avklarat BVC-besöket med stick i benen och läkarundersökning. Usch vad jag hatar när de ska sticka min lilla älskling. Men nu är det gjort och det känns skönt. Hon fick OK-stämpel i rumpan av läkaren också. Ninnie tyckte att farbror doktorn var bland det mest hemska hon sett på länge och skrek hysteriskt när han skulle lyssna på henne. Jag har alltid undrat om det inte är svårt att höra det de ska med stetoskopet när barnen skriker?
 
Vikten landade på 7720 gram och längden på 67 cm så hon växer på som hon ska och följer sina kurvor. Längdkurvan har planat ut lite så nu ligger hon ganska precis på medel både på längd och vikt. Hon väger 70 gram mer än Adrian vid och är 7 mm kortare så man kan nog säga att de är ganska exakt lika stora vid samma ålder. Hade hon klämt ur sig det hon la i blöjan när vi kom hem innan vägningen så kanske hon varit under ;) Adrian hade visserligen 2 cm större huvud.
 
Öppna förskolan och BVC ligger ju i samma lokaler så medan vi väntade på vår tur så provade Ninnie gåstolen de har på öppna. Den var väldigt populär som synes.
 
 
 
Om två månader ska vi dit igen. Då är det BOEL-test. Syn och hörsel. Jag misstänker starkt att vi kommer att få en remiss till ögon då. Inte för att jag tror att hon ser dåligt men skelar det gör hon ibland. Det "får" de göra till de blir 8 månader sa BVC-sköterskan förut så då har hon alltså två månader på sig att rätta till det nu.
 
 
Nu ska jag försöka övervinna mitt sug på tamejfan allting man kan stoppa i munnen med en kopp the. Om en dryg timme ska vi gå och hämta brorsan på dagis. Ikväll ska jag springa igen. Undrar om jag orkar ta mig runt hela idag utan att stanna? Jag är laddad men de där mördarbackarna i slutet är inte att leka med när man har min kondition. Oavsett vilket håll man springer åt så är det backar i början och i slutet. :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carola

Söt hon är lilla tjejen. ❤

2013-09-06 @ 21:03:05
URL: http://carolalola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0