Fastedag.

Idag är det torsdag. Måndagar och torsdagar kör jag mina fastedagar. Tror majoriteten av alla 5:2are gör så.
Jag skrev ju förut att jag skulle köra nutrilett de dagarna och det gör jag, men inte helt. Det är ju inte jättegott direkt men nu har jag köpt det så då ska det självklart ätas upp. Chokladsmaken är helt ok. Jordgubbe smakar då allt annat än det. Blää! Barsen (eller vad det heter, en bar flera bars?) är väl ok också. Mättar i alla fall väldigt bra.
Frukost och lunch blev det nutrilett i måndags och sen kvarg med hallon till middag. Blir nog något liknande idag. Har ätit en Nutrilettshake till frukost - 110 kcal. En bar till lunch - 216 kcal så nu har jag ca 130 kvar. Hur ska jag festa på dem då? Jag tror det blir lättkeso med något till.

Min kära vän Carola kör också 5:2. Hon säger att hon blir så pigg och får sån energi. Älskar sina fastedagar. Jag blir nog tvärtom. Dödens trött och sugen sugen på mat. Kan ju bero på.att jag ätit en nutrilettbar till lunch och det känns mer som godis. Jimmy står i skrivandets stund o fixar matlåda till sig. Potatisbullar och bacon. Inget av det gillar jag men nu luktar det himmelskt. Men jag har även hört att det kan ta ett tag innan man kommer in i det. Jag har sagt att jag ska ge det 5 veckor och sen får vi se om jag fortsätter. I så fall blir det utan nutrilett.

Startade morgonen med att springa 2, 4 km också. Första gången på asfalt. det är så mycket blöta och hala löv i spåret nu och jag undviker ju helst att halka och göra mig illa. Jag slog i alla fall snabbhetsrekord även om jag kände mig död rakt igenom. Hade motvind, det regnade och jag var hungrig. Heja mig! Jag tycker att jag sköter mig rätt bra faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Carola

Haha! Det stekte jag med till barnen ikväll, men blev inte ens sugen. 😉 ja jag får energi, lite väl ibland kanske.. Men nu vill jag snart sova så jag får vakna & äta frukost! 😃
Du är så duktig som tränar! Puss

2013-10-10 @ 20:04:01
URL: http://carolalola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0