Vad händer?

Det känns som att det händer mycket saker i mitt liv just nu fast samtidigt ingenting alls. Samma visa varje dag med omsorg av barn och allt som hör till det. Vissa dagar kräks jag på det och andra dagar så vill jag aldrig att det ska ta slut. Igår slog tanken mig att Tänk OM jag får börja plugga. Då är det bara drygt 2 månader kvar att vara mammaledig någonsin. Njut nu Camilla! Jag älskar att vara hemma med mina barn men samtidigt längtar jag ut efter att träffa folk och vara vuxen. Inte bara byta bajsblöjor, tänka på vad det ska lagas för mat och göra det, tvättas, städas, lekas, säga nej en halv miljard gånger åt en trotsig 2-åring. Samma visa dag ut och dag in.
 
Jag var så duktig och hade kommit igång med träning och bra kost. Nu har latmasken bitit sej fast igen. Egentligen vill jag, men att springa i det här höstrusket lockar mig inte alls. Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder stämmer verkligen bra in här. Jag har inga bra kläder att springa i när det är rått och kallt ute. Det ska liksom varken vara för varmt eller för kallt. Inte sjutton tar jag mig för att köpa något heller. Crosstrainern kör jag på ibland men det är så himla tråkigt. Sist jag körde och verkligen hade blivit varm i kläderna så kände jag i hela kroppen att jag bara ville springa av den, dra ut ur rummet och upp för trappen, ut genom ytterdörren och springa iväg längs gatan som en gasell. Haha.. Jag la fram lite försiktigt till JImmy igår att vi kanske ska köpa ett löpband. Vi  har ju platsen och det skulle vi båda kunna ha glädje av. Han verkade väl sådär sugen. Får nog bearbeta lite. Han köpte för sjutton en svindyr cykel för ett tag sen som används sådär lagom mycket (lite) Men det är väl samma sak där. Inte riktigt rätt säsong.
Men!! Tilläggas ska väl att jag inte gått upp det jag gått ner i vikt. Snarare tvärtom. Fortsätter gå ner fast jag knappt rör mig. Men jag tror att jag dragit på mej en magkatarr. Mår allt annat än bra i magen så egentligen är väl kosten ännu viktigare då.
 
Igår var vi hos Länsförsäkringar bank och flyttade dit alla våra lån och hela vår ekonomi. Känns superbra. Med värderingen vi fick på huset så kunde vi lägga in våra billån i huslånet och ändå ha billigare månadskostnad på huslånet. Jättetrevlig bankman träffade vi. Vi blev guldkunder där och fick en bra ränta och kommer att få billigare försäkringar också i och med att vi har i princip allt på samma ställe nu. Så trots att vi kommer att buffertspara 500 kr mer i månaden så kommer vi att få ca 2000 kr mindre i fasta utgifter. Kan nästan inte bli bättre.
 
Nu ska jag lyxa till det med en dusch när Jimmy ändå är hemma. Han jobbar kväll den här veckan. På eftermiddagen har vi föräldrargrupp. Vet inte om vi ska gå på det. Ingen lust. Fast jag har ingen lust att sitta hemma hela eftermiddagen heller. Riktigt tunga beslut :)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Bra val av bank och försäkringar! Vi är också guld men bu är det ett år sen snart vi flyttade in och dags att betala villaförsäkring igen, hade förträngt att den ändå var skyhög

Svar: Vår villaförsäkring dras månadsvis på autogiro så vi märker knappt av den. Har ju själva hemförsäkringen via facket så vi har bara villadelen hos länsförsäkringar. Gillar inte att betala årsvis. Blir så dyrt då :)
Camilla Dahlstedt

2013-11-07 @ 12:14:02
URL: http://Empolie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0