Utvecklingssamtal * 2

Igår var jag på utvecklingssamtal med Bella i skolan. Jag förstår inte varifrån hon fått det men hon är riktigt duktig i skolan och tycker det är jättekul. De har haft nationella prov nu i trean och hon hade alla rätt på flera delprov och något enstaka fel på några. Jätteduktig både på att läsa, skriva och räkna. Stolt mamma blir jag helt klart. :) Jag hoppas att hon fortsätter vara duktig i skolan för så länge jag kan minnas har hon sagt att hon vill bli läkare och då krävs ju höga betyg. Men det är ju ett par år kvar så hon hinner nog ändra sig ett antal gånger.

För Linus går det tyvärr mindre bra. Han har jättesvårt för att läsa och skriva och jobbar långsamt och halkar efter även fast han har kunskapen. Det skär i hjärtat. Han kämpar på bra och vi hoppas att det snart ska vända och att 'proppen går ur' som hans lärare sa.
Lite fundersam blir man ju när hans lärare säger att om han halkar efter mer kan det bli att vi får skriva ett åtgärdsprogram och det låter ju fint när han säger det så. Jag frågade vad det innebar och det var tydligen bara att vi som föräldrar får svart på vitt på papper det skolan redan gör för att hjälpa honom. Det hjälper ju säkert honom att vi får papper på det?! Pga mycket sjuk personal o dyl på sista tiden hade han inte kunnat få så mycket extra läshjälp som han kanske skulle behöva. Känns ju mindre bra. Jag hoppas det lättar över sommaren och så får vi kämpa på hemma.



Snart ska vi få gå på utvecklingssamtal på Adrians förskola också och det ska verkligen bli spännande :)
Adrian bits bara mer och mer nu. Jag hatar det men det är väl hans sätt att uttrycka sin frustration när han inte får som han vill. Som tur är verkar han bara göra det på oss hemma. Mest på mig och Linus. Bella drar han i håret. Lilla terroristen. Här lyckades jag fånga en äkta satunge min på kort. Den säger att nu tänker jag nypa dig.



Nu blir det sova. Den ovan nämnda terroristen har en förmåga att vakna på natten och skrika hysteriskt. Även om det är Jimmy som tar honom på natten (eftersom jag ammar Ninnie och så) så blir det att jag ligger vaken och inte kan sova.
Det är inte lätt att heta Adrian alla gånger och ha en vilja av stål.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0