Jordgubbar är inte godis.

Jag vill verkligen gå ner i vikt och bli av med alla mammakilon jag dragit på mig. Bestämde mig i veckan för att nu jäklar får det vara nog med småätande och alldeles för mycket sockerintag. Godis får man äta på lördagar.. kanske.
Jag tänker inte banta. Men tänka till lite på vad jag stoppar i mig.
Dessutom ska jag röra mig lite mer. Känner fortfarande av fogar och bäckensmärta när jag anstränger mig för mycket så jag får helt enkelt inte gå ut för hårt. Det är ju trots allt bara 2, 5 månad sen jag knappt kunde gå så att jag nästan dagligen tar promenader nu är jag nöjd med än så länge.
Det är ju trots allt fredag idag så när jag såg jordgubbar på ica tänkte jag att det skulle jag unna mig i alla fall. Nyttigt och gott.
Trots att jag nästan tryckt i mig en hel ask med belgiska jordgubbar som bara smakade vatten är jag fortfarande godissugen. Hade lika gärna kunnat dricka vatten för så smaklösa var de. Det sägs att man ska ta en frukt när suget sätter in. Gnag på en morot, ta ett äpple. - Ja fast frukt och grönsaker är inte godis. Punkt.




Kommentarer
Postat av: Erika

Jag tror bästa knepet är att borsta tänderna ;)

Svar: Nu tror jag inte att jag hänger med? :) Ska jag borsta tänderna för att gå ner i vikt eller för att minska sötsug? Jag borstar tänderna två gånger om dagen, ibland mer. Det hjälper inte :)
Camilla Dahlstedt

2013-05-25 @ 00:00:59
URL: http://erikanaslund.blogg.se/
Postat av: Erika

Ja om det vore så enkelt att man gick ner i vikt av att borta tänderna ;) Jag tycker att det kan hjälpa ibland om man borstar tänderna, alltså mot sötsuget, fast bäst hjälper det nog att äta kvällsfika, fast det gynnar kanske inte viktnedgången men tills man vant av sötsugen kanske? :P

2013-05-25 @ 18:54:36
URL: http://erikanaslund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0