Blocket.se

Jag har ju i ett tidigare inlägg skrivit att jag är missnöjd med vår syskonvagn. Den är jättetung att köra. Kanske för att jag är van med vår lilla emmaljunga nitro, vad vet jag för överlag verkar folk nöjda med den.

I alla fall så hittade jag en annons på en annan syskonvagn idag som jag spanat i lite. Man kunde endast maila annonsören och det tycker jag är bökigt. Ett köp eller en försäljning går så himla mycket smidigare om man bara ringer istället för att behöva vänta på mailsvar osv.
Jag mailade tjejen och frågade om vagnen fanns kvar och om det möjligtvis gick att få se lite fler bilder. Jag fick ett snabbt svar där hon bad om mitt mobilnummer så att hon kunde smsa bilder och efter att jag skickat mitt nummer kom det snabbt några bilder och vi 'smskonverserade' lite.
När jag sedan frågar om vi får komma och titta så får jag inget svar. Väntar i 5 timmar och skickar ett nytt sms där jag frågar om vi får komma och kika på vagnen och känner mig efterhängsen men tänker att det förra kanske inte kom fram eller nåt. Inget svar då heller.

Det är sånt här som gör att jag avskyr att handla på blocket. Varför ödsla både min och hennes tid när hon inte verkar vilja sälja i slutändan? Hon verkade väldigt angelägen om att vilja skicka vagnen. Skulle bjuda på frakten. Kanske var nåt fuffens eller så vill hon inte ha främmande. Men säg bara det i så fall då.
Visst nåt kan ha hänt, det vet man aldrig men det är ju inte första gången liknande saker händer.

Vi fick lov att göra oss av med vår katt för någon månad sen. Samma sak då. Jag får mail från folk som är intresserade av att ta hand om henne men när jag försökte ringa fick jag inget svar. Nu är hon i alla fall omplacerad och det blev bra.

Tröttsam. Sånt här gör mig sjukt irriterad. Ännu mer irriterande att detta var den enda vagnen av den sort jag spanat in som fanns i hela Västmanland. Prutt!

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag har sett att det är folk som lurar av folk pengar i barnvagnsgrupper på Facebook genom att sälja vagnar dom inte har. Med tanke på att vagnen låg uppe i Västmanland och du också bor där så kan man ju tycka att det borde vara lättare för henne om du hämtade den än att hon ska skicka den, jag skulle gå inte gärna skicka en vagn. Jag skulle gissa på fuffens precis som du säger! Vad är det för vagn du är intresserad av?

Svar: Jag kanske uttryckte mig lite konstigt. Hon insisterade inte direkt på att skicka den men skrev redan direkt att vill jag ha den skickad till mig så bjuder hon på frakten. Det stod också i annonsen. Vi skrev ganska många sms till varandra och hon verkade jättetrevlig sen rätt vad det var när jag frågade när vi kunde komma så bara slutade hon svara så då slog mig tanken att hon kanske ville skicka den. Jag skulle inte heller vilja skicka en vagn och definitivt inte betala för något som jag inte sett.
En britax B-dual. En syskonvagn där de sitter på längden/höjden och man kan ha de på massa olika sätt. Framåt och bakåt och man kan även ta bort syskonsitsen så blir det en singelvagn bara. Tycker det verkar smidigt. Jag har varit anti till att inte ha dem på bredden men för sjutton det går ju knappt att gå in på ica med min nuvarande utan att Adrian ska riva i allt för det är så trångt.
Camilla Dahlstedt

2013-05-15 @ 22:26:32
URL: http://erikanaslund.blogg.se/
Postat av: Carola

Uh va olustigt! Gissar oxå på fuffens! "/
Hoppas du snart hittar en som passar dig & att säljaren är tillmötesgående! :)

Svar: Ja, jag vet inte jag. Helt plötsligt verkade hon inte vilja sälja i alla fall och annonsen ligger kvar på blocket. Kraam babe!
Camilla Dahlstedt

2013-05-16 @ 06:21:43
URL: http://carolalola.blogg.se
Postat av: Erika

Det låter definitivt skumt! Speciellt då hon säger att hon bjuder på frakten, då är det ju verkligen så att hon vill skicka den. Ganska smart sätt att få folk att gå med på att få den skickad istället för att hämta den, då det ändå inte kostar dom något.
Nej jag skulle heller aldrig betala tusenlappar för en vagn jag inte sett, speciellt med tanke på mögel och sånt. Var numret registrerat på någon?
Millen är också rycka och dra så gå bredvid glasgrejer är bara å glömma!

2013-05-16 @ 12:06:37
URL: http://erikanaslund.blogg.se/
Postat av: Emelie

Borde maila från Jimmys mail och se om hon är lika på hugget då och sen lägger ner när han vill titta på vagnen. Om så är fallet borde det finnas nånstans man kan anmäla hos blocket

2013-05-17 @ 22:03:43
URL: http://Empolie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0