Syskonvagn inhandlad.

Just nu känner jag ett starkt hat gentemot vår dator eller om det är den här jäkla bloggportalen som strular när jag ska lägga upp bilder. Hade skrivit ett långt inlägg och skulle radera en bild. Poff säger det så försvinnner hela jäkla skiten!! Arg!!
 
Igår inhandlade vi syskonvagn. Inte alls vad vi tänkt oss från början då vi egentligen ville ha en där man kunde vända sitsarna individuellt men de finns få såna modeller och den enda med bra pris Babytravel Las Vegas, en ny modell var sittdelen till Adrian så kort att han redan nu satt som ett smäck. Skulle han växa 5 cm (vilket han ju mest troligt kommer att göra) så skulle han få lov att sitta med böjda ben. Då är det inte någon lång kille vi har direkt. 78-79 cm fick vi det till häromdagen.
Så när denna Babytravel Dublin från 2011 kom ut på blocket i förrgår så ringde vi direkt igår morse. Oftast är det de äldre modellerna man ser på blocket och en sån ville jag inte ha. De 2 st som finns just nu är dessutom "något defekta" och det vill jag ju ogärna ha någon vagn som är. De nyare modellerna som börjar från 2011 har justerbara fotstöd bland annat, och är helt enkelt snyggare med svart chassi så en sån fick det bli. Hade ingen lust att köpa någon sprillans ny heller då det skulle landa på ca 8000 med liggdel och regnskydd - på en vagn vi egentligen inte vet hur mycket vi kommer att använda. Mycket hänger ju på hur länge Adrian vill åka vagn och åker jag iväg själv med Lillasyster de dagar han är på förskolan så tar jag ju inte med mig pansarvagnen direkt utan Adrians gamla Nitro City. Den känns liiiite smidigare.
 
 
3500 fick vi betala för denna och den är mycket fräschare än vad bilderna visar. Inget solblekt och inga fläckar som det ser ut som det är på bilderna. Mobilbilder såklart. Vem orkar ta fram kameran nuförtiden? Hjulen ser nästan helt oanvända ut. De vi köpte den av hade nästan aldrig använt den då deras stora vagnvägrade :)
Det blir nog bra.. hoppas jag. Dock är den stor som en jäkla pansarvagn men det är väl svårt att komma ifrån när det handlar om syskonvagnar. Den kommer utan problem igenom dörrhål och så i alla fall.
 
Annars då? Jo. Jimmy är äntligen piggare. En jäkla pers han gått igenom. Lite hosta och trötthet dras han väl med fortfarande men det kan väl hålla i sig i månader efter influensa. Jag har fortfarande inte känt nåt så jag blev väl helt enkelt skonad denna gång. Det tackar vi för.
 
Igår lämnade jag Adrian för första gången på förskolan. Först vinkade vi efter att vi varit där en stund och sa hej då. Det gick bra men efter ca 30 minuter hämtade hon mig i personalrummet och då var han såå ledsen så ledsen. Lillkillen är väldigt otrygg just nu så att så fort han ser både ett nytt barn eller en ny människa så blir han jätteblyg och vill till mamma. Det är 2 till som skolar in samtidigt och den ena har sin pappa med sig. Han är mycket farlig tydligen. När pappan gick så gick det bättre igen.
När han då igår fått sitta i mitt knä en stund så gick han och Fröken Regina iväg och bytte blöja så då bytte jag rum igen så åt han lunch med alla barnen utan mamma och då gick det jättebra.
Idag gick Jimmy med honom och jag trodde han skulle komma hem ganska snabbt igen då de skulle ringa om han behövde oss men än har han inte kommit så vi får väl se om han dyker upp snart. Idag är det tänkt att Adrian ska sova där för första gången. Det kan ju gå precis hur som helst känner jag. Han var trött redan när de gick vid 9 så förhoppningsvis är han dyngtrött efter lunch och somnar på ett kick.  
 
Fatta att jag är ensam hemma för första gången sen jag vet inte ens när. ENSAM hemma! Det var nog månader sist. Jag njuter. :) Men knäpp som jag är så saknar jag den lille parveln också. ♥
 

Kommentarer
Postat av: Erika

Vad skönt att du verkar klarat dig :) Dom säger ju att gravida får sämre immunförsvar men jag tycker att jag var mindre sjuk under båda mina graviditeter än vad jag är normalt :)
Hoppas ni blir nöjd med vagnen!

Svar: När jag väntade Linus var jag väldigt mycket sjuk. Pluggade då till barnskötare och gjorde praktik på en förskola. Jag var dålig hela tiden. En läkare sa till mig när jag hade bihåleinflammation att som gravid gå in och arbeta på en förskola är rena rama giftet ;) Sist jag var riktigt sjuk var när jag väntade Adrian så ja, jag trodde också det där om sämre immunförsvar men kanske inte denna gång då då jag hållt mig frisk hitills.. *peppar peppar tar jättehårt i trä*
Camilla Dahlstedt

2013-01-23 @ 11:54:16
URL: http://erikanaslund.blogg.se/
Postat av: Carola

Snygg! Vilket vrålåk! :)

2013-01-23 @ 12:42:21
URL: http://carolalola.blogg.se
Postat av: ♥♥ Melissas Prinsar ♥♥

jag tyckte den såg jätte fin och fräsch ut =)
jag hade en BOZZ syskonvagn när Linus kom där kan du välja själv hur sittdelarna ska sitta
så jag hade ju Vincent många gånger emot mig istället för bort från mig och sen kunde ja ändra hur jag ville :)

Svar: Jo, jag har läst lite om den vagnen. Vad jag förstod är den rätt bred och har problem att komma in igenom starndard-dörrar? Jag hoppas och tror att jag blir nöjd med denna. Vi har som sagt en Emmaljunga Nitro City med som vi kan varva med som vi varit supernöjda med.
Camilla Dahlstedt

2013-01-23 @ 13:15:02
URL: http://www.melissasprinsar.se/
Postat av: Rosanna

Vad fin vagn :)

2013-01-23 @ 23:29:35
Postat av: Emelie

Jag har ju två babytravel (Milano och Amsterdam) och tycker dom är jättebra så du blir säkert nöjd :)

2013-01-24 @ 11:40:42
URL: http://Empolie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0