Som väntat..

Jag var ju hos doktorn i början av december och blev sjukskriven för fogarna och ont i ryggen. Redan när jag gick därifrån då så kände jag att med det här sjukintyget så kommer min sjukskrivning aldrig bli beviljad. Läkaren verkade inte ha en aning om vad han skulle skriva i intyget och han verkade allmänt vimsig överhuvudtaget faktiskt och svenskan var väl... sådär. Han var någon slags vikarie.
Någon dag efteråt så träffade jag på vår bvcsköterska som verkligen är en dam med skinn på näsan. När vi kom in på att jag var sjukskriven så frågade hon om jag fått träffa en bättre läkare denna gång med tanke på vad vi varit med om nyligen innan när jag var iväg med Adrian (han med kakan). Jag förklarade då för henne att jag tyckte att han uttryckt sig klumpigt och att jag inte ens upplevde att han undersökt mig ordentligt men att det kanske var så man gjorde men att jag starkt betvivlade att in sjukskrivning skulle gå igenom. Hon vart väldigt arg när jag berättade och gick in på sitt kontor för att söka upp mitt intyg i datorn (om jag fattade det rätt) Hon ringde även till min barnmorska och förklarade läget och de var väl båda överens om att mitt läkarintyg var bristfälligt och att det förmodligen inte skulle bli beviljat. Efter detta kom hon ut till mig och sa att det var en annan äldre kvinnlig läkare med mer erfarenhet som hade en ledig tid samma eftermiddag och hon skulle gå in på läkarmottagningen som ligger mitt emot öppna förskolan och bvc där vi var och höra om denna mer erfarna kvinna tyckte att hon behövde kolla på mig och ge mig ett nytt intyg. När hon efter en stund kom tillbaka så hade hon träffat på den läkaren jag träffat och bokstavligt talat skällt ut honom efter noter och menade på att denna tjej har blivit allt annat än bra bemött sen hon skrev om sig här ute hos oss. Haha.. det var ju inte riktigt min mening men ändå. Han menade dock på att det var inga brister i mitt läkarintyg och han var rätt övertygad om att jag skulle bli beviljad sjukpenning efter vad han skrivit. Jag behövde alltså inte träffa den andra kvinnan. 
Det roligaste som stod i intyget var att jag "lagar arbetare på ica" Det betyder alltså "lagerarbetare på ICA" Men jag kanske är healer..
 
Anyway. Idag kom domen på posten. Försäkringskassan kan inte bevilja mig sjukpenning då mitt läkarintyg behöver kompletteras och det inte det lilla heller. Jag upplever som sagt inte att han undersökte mig ordentligt och det han ska komplettera bygger på hans undersökning av mig. Han har också klickat i att jag har en graviditetskomplikation utan att motivera varför. Ja, det är massa som saknas.
En kopia har skickats till denna läkare som som sagt bara var vikarie den dagen jag var där så om han finns kvar där eller inte vet jag inte. Innan den 23/1 vill de ha uppgifterna av honom. Jag upplever inte att han kan ge dem dessa uppgifter utan att sätta sig och ljuga ihop mitt intyg och jag betvivlar att han kan formulera sig bättre denna gång med tanke på att hans svenska inte var glasklar.
 
Så imorgon ska jag ringa min kära bvc sköterska och berätta läget och fråga vad jag ska göra nu. Hon sa nämligen att blir det nåt strul så skulle jag höra av mig till henne. Jag känner inte riktigt att jag bara vill sitta och vänta på att han ev skickar in bra kompletteringar. Det är ändå över 2 veckors "lön" det handlar om. Inget man skiter ur sig direkt.
Jag vill ha en ny undersökning och om han ska utföra den så vill jag att någon annan är med också.
 
Wish me luck.

Kommentarer
Postat av: Carola

Nä men WTF!! Hoppas verkligen att det löser sig för dig, orka krångla med sÅnt där oxå.. Blä! Lycka till min bästa!

2013-01-10 @ 23:01:36
URL: http://carolalola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0