Namnförslag

Vi börjar lite smått fundera på namn till Lillan här hemma. Inget kommer att vara spikat i sten förrän hon kikar ut och man ser vad det är för en liten filur. Jag har en lista i anteckningar på min lur där jag skriver upp alla fina namn jag stöter på eller som jag gillade redan innan.

Häromdagen läste jag upp topp 100 flicknamnen för Jimmy för att se vad han gillade. Han fastnade för... Inget. Haha. Snacka om kräsen. Han har dock givit ett förslag han eventuellt kan tänka sig och det är Freja. Nja känner jag inför det. Mina förslag "kan funka men jag måste suga lite på dem" säger han.

Mina förslag är Wilda, Lowa, Junie, Livia, Joline, Leia (nästan som Freja) Lägg märke till att alla utom ett börjar på J eller L. Har dock ingen aning om varför. 2 av dessa namn gillar jag lite mer än de andra.
Skulle det nu kika ut en grabb vilket jag inte tror, så gillar jag Caspian.

Bella vill att hon ska heta Noelle. Ju mer jag suger på det så ja.. kanske. Hon har setat och gått igenom sin skolkatalog och rabblat massa namn idag. Smart unge. :)

Det är lite roligt det här med namn. Vad olika man tycker och vad smaken kan ändras. Vissa jag gillade för några år sen tycker jag är jättefula nu.
Adrian tyckte jag var ett jättefult namn fram tills för nåt år innan vår Adrian föddes och nu tycker jag såklart inte det.
Smaken är som baken helt enkelt och tur är väl det.

Förslag mottages tacksamt.

Kommentarer
Postat av: Anna

Av de namn du skrivit gillar jag Lowa (konstigt va ;) å Junie å Noelle bäst!

2013-01-04 @ 10:22:46
Postat av: Carola

Mycket fina namn, men jag Tänker inte komma med
Några förslag ;) noelle är ju tufft, kan hon gifta sig med Noel..
Puss!

2013-01-04 @ 20:55:45
URL: http://carolalola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0