Ingen rast o ingen ro..

Hujedamig jag är så slut så hälften hade varit nog. Idag har inte varit någon rolig dag alls.
 
Bella har under en tid klagat över att det kliar i huvudet. Men inte konstant. Vissa dagar har det inte kliat alls och andra dagar har hon klagat lite. Jag har kammat och letat åtskilliga gånger utan att ha hittat något som tyder på löss men i morse när vi åt frukost så rev hon sig konstant bak i nacken och var alldeles rödprickig i nacken stackarn. Så jag tänkte att en gång för alla ska jag kolla igenom hennes hår annars får jag väl ringa doktorn och höra vad man kan göra. Såklart så hittar jag små äckel i hennes hår. Kan man bli mer äcklad? Fy faan vad vidrigt. Det var så små så små så att det gick knappt att se dem med blotta ögat. Genast börjar det klia i mitt huvud och på hela kroppen. Så det var bara att ringa och sjukanmäla henne och påbörja operation lus-sanering!
 
Kollade igenom Adrian noga såklart innan jag lämnade honom på förskolan och sen vidare till apoteket för att köpa lusmedel. Hem och sen behandla henne. Jimmy gick igenom mitt hår noga noga men hittade inget tack och lov. Bella har kollat hon med bara för hon tycker det är roligt att kamma med kammen. Tack och lov verkar det bara vara hon som är drabbad här hemma men jag ringde såklart hennes bonusmamma då jag visste att ena brorsan där hemma hade problem med klåda i huvudet som en läkare sa häromdagen att det var eksem. Efter ett tag fick jag ett sms om att båda bröderna där hade löss också som inte ens apotekspersonalen hade fått syn på utan hon köpte medel ändå och fick syn på dem när hon kammade med luskammen. Sååå vidrigt! Jag kräks.
Linus verkar också skonad tack och lov.
 
Så jag kan ju säga att det var ju inte mycket till vila under tiden Adrian var borta. Hårborstar in i frysen o riva ur sängkläder, tvätta mössor o jackor och allt. Nu är det ju tur att de små äcklena inte klarar sig så länge när de inte får leva i hårbotten men hemmet känns liksom ganska äckligt ändå. Har tvättat och torktumlat som en galning idag.
 
Hämtade Adrian vid 13.30 och idag hade han lyckats somna i en halvtimme. Wihoo. Framsteg.
Imorse när vi kom så skulle de vara ute direkt och de hade såklart swimmingpool på sin lilla gård så när jag hämtade honom idag var det bara att åka raka vägen för att köpa gummistövlar. Det enda som saknades i hans dagis-outfit. Jag lovade mig själv att inte ge mig iväg på såna äventyr igen men det gick rättså bra.
 
Sen var det bara hem och fortsätta med allt tvättande. Fixa käk och dyl. Hela dagen har jag dessutom haft en fruktansvärd huvudvärk. Sen fick jag för mig att det kliade massa i mitt huvud med så jag tog och gjorde en behandling på mig med. Sen kammade Bella mig noga igen men nej, det verkar inte som jag har några.
 
Nu har Adrian äntligen somnat. Så fort jag slår ner röven i soffan eller någonstans så klättrar han upp på köksbordet. Jag blir tokig. Nu får jag äntligen slappna av lite. Skulle lätt kunna gå och lägga mig nu men jag måste väl hålla ut en stund till. Sista tvättmaskinen för dagen ska in i torktumlaren.
 
Imorgon ska Bella till skolan och medan Adrian är på förskolan så tänker jag inta horisontalläge och inte göra ett skvatt!! Jag orkar inte.. Idag är det 5 veckor exakt till beräknat nedsläpp..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0