När det ringer på dörren kl 6:50

Usch och fy vilken stressig morgon vi har haft och har fortfarande känns det som. Jag fortsätter väl i gnällandets tecken idag med.
 
Adrian har fått en väldigt ful ovana att vakna av pappas väckarklocka på morgonen kl 4. Att gå upp då finns liksom inte på världskartan och egentligen är han trött också. Så idag så strulade han fram till 5 ca. Somnade om, vaknade, somnade om, vaknade och så höll vi på till kl var 6:30. Då gav jag upp. 
Jag gick och la mig kl 20:30 igår men kunde bara inte sova. Kände mig orolig i hela kroppen och var på toa en miljard gånger. Tror kl var närmare 1 när jag tittade på klockan sista gången. Ja, jag är lite mör idag det ska jag nog erkänna.
 
Jag tog med mig killen in i duschen och tänkte att Adrian har knappt varken snorat eller hostat på hela natten. När vi precis är klara så hör jag hur det knackar på ytterdörren. Trodde att det var nåt av de stora barnen som vaknat och höll på att dryga sig men efter en stund började det ringa på frenetiskt också. Där står jag spritt språngande näck liksom. Det var bara att linda in sig i 3 handdukar och smyga ut i hallen och öppna dörren i tro om att det var någon som skulle springa in och mördar oss ;) Kändes ju lite sådär ärligt talat men jag misstänkte att det var grannen som ville Jimmy något och tyckte att han borde fatta att han inte var hemma då hans bil är borta. Men det var inte grannen utan en taxichaufför som undrade om Linus skulle med tidigt idag pga att hela samtrafiks datasystem ligger nere så han hade ingen aning om vilka barn han egentligen skulle hämta utan åkte och rekade nu. När Linus åker tidigt på morgonen så har han en fast chaufför och bil men han visste ju inte om det var en av Linus tidiga dagar. Det var ju snällt av honom att fråga, men Linus skulle inte åka förrän 9.20 idag. Så sen dess har jag försökt ringa samtrafik vilket såklart inte går för att höra om man ska räkna med att det kommer någon taxi 9:20 sen. Eftersom systemet låg nere lär ju inte hans resa synas då. Telefonväxeln fungerar visst inte heller.
Så nu undrar jag om jag med världens ondaste bäcken måste gå ut och skotta fram bilen som ligger under en halvmeter snö och skjutsa in Linus till skolan.. vilket jag hade behövt i alla fall om vi skulle åka till dagis.
 
Adrian lär ju tydligen bli hemma idag också. Nu har han börjat hosta en massa också. Vid en förkylning kan man ju hålla på hosta o kraxa en bra stund på morgonen för att få upp det som lagt sig i systemet under natten så att säga, men han verkar inte vilja sluta så han lär väl vara hemma idag med. Pigg var han hela dagen igår men jag undrar om han inte verkar mer hängig idag. Kan ju visserligen bero på att någon skulle upp kl 4 också.. Men med denna hosta så kan jag inte lämna honom. Just nu hostar han ca en gång var 30:e sekund. Men röjer det gör han. VI köpte en grind igår så nu klättrar han på tv-bänken och river i bokhyllan istället för ute i köket. Giv mig styrka!!
Åh jag blir så stressad. Han kommer ha glömt bort hur det är helt på dagis. Det som äntligen började gå bra. Dessutom ska de börja skola in 3 nya 1-åringar nästa vecka vilket betyder ännu mer nya vuxna också. Men det får bli som det blir.
 
Idag är det dessutom exakt 4 veckor/ 28 dagar/ 1 månad kvar tills jag är beräknad. Jag hoppas verkligen bebisen har vett att hålla sig kvar i magen tills sjukdomar, inskolning och allt lagt sig här hemma. Men det sägs ju att förlossningar inte startar förrän mamman vilar så då lär ju jag vara gravid tills det blir sommar.
 
Som sagt.. Jag undrar om jag måste gå ut och skotta fram bilen eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0