Extra bm-kontroll

Alla som läser min blogg någorlunda kontinuerligt vet att jag sovit dåligt på sista tiden. Även att vi drabbats av sjukdomar hit och dit och att vara höggravid samtidigt tar ju helt klart på de stackars krafter som knappt fanns innan.

Jag började må lite bättre i söndags/måndags men istället sov jag inte pga sammandragningar o skit. Under måndagen mådde jag helkonstigt. Illamående, yrslig, huvudvärk. Mitt bäcken typ brinner.
Igår (tisdag) tappade jag lite av den beryktade slemproppen, hade sammandragningar och lite smått o gott. Det försvann under eftermiddagen så återigen stod jag där med långnäsa. På kvällen igår mådde jag återigen skumt och hade rätt regelbundna sammandragningar med ca 6 min emellan. De gjorde inte ont men var allmänt dryga o irriterande och ilade neråt.

I natt sov jag som en prinsessa. Så skönt. Vaknade endast en gång för ett toabesök men somnade lika snabbt igen. Då hade man ju kunnat tycka att jag skulle känna mig piggare men istället var det tvärtom. Helt slut och med en huvudvärk som inte var av denna världen. Bara att ta Adrian till dagis gjorde mig helt svimfärdig av utmattning. När klockan var 10 ringde jag till barnmorskan och beklagade mig och hon tyckte jag skulle komma på en kontroll av blodtryck. Jag trodde inte att det skulle vara nå högt men det kändes ändå som att en kontroll skulle sitta fint.

Åkte dit. Blodtrycket var som jag misstänkte bra. Urinen också. Hon sa dock att det syntes på mig att jag var helt slut men med alla sjukdomar o skit som härdat är det väl inte konstigt. Jag är fortfarande snorig och bihålorna är inte helt bra.
Bebisen verkade må jättebra i alla fall. Hon är nu som jag anat helt fixerad och där har vi nog anledningen till att mitt blygdben och hela bäcken gör så fruktansvärt jävla ont. Hon ligger och trycker på där nere nu.

Barnmorskans förslag var att om det fortsätter så ringer jag och rådgör med förlossningen angående att få en sovdos. Nu sov jag ju bra inatt så känns inte som jag tänker göra det idag i alla fall. Sammandragningarna är för övrigt rätt glesa idag Det ska väl jävlas såhär i flera veckor nu. 2 veckor kvar men nu ligger hon ju startklar så det enda jag har att säga är: Välkommen ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0