Nervöst!

Jag är ingen aktiv bloggare just nu. Har inte så mycket att förtälja känner jag. Adrian är frisk igen. Han var riktigt dålig stackarn och jag tror han fortfarande är lite trött. Det kan man ju vara efter ett par dagars sjukdom så. Han är inne i en fas nu där man inte får vara längre än en meter ifrån honom. Jag sitter mycket på golvet och då klättrar han på mig hela tiden. Kommer gärna och myser och pussas och kramas. Går jag ur rummet är han efter mig som en svans o gnäller. Nu är det bara imorgon kvar sen på torsdag morgon är det dags för ultraljud. Jag är skitnervös! Den här bebisen är verkligen slö. Känner någon liten buff då och då och ibland går der flera dagar emellan. Idag vettesjutton om jag känt den alls. Tror inte det. Försökte dricka kallt och ruska igång den på nu kvällen men utan resultat. Tycker även att jag känner mig så smidig och glömmer ofta bort att jag är gravid. Blir påmind när jag ser fettokulan som sitter på magen. Inte alls som med de andra. Men har en teori om att nu går jag ju hemma och det är ju inte alls på samma sätt som att jobba och vara gravid. Man kan vila på ett annat sätt. Behöver inte stressa iväg på morgonen osv. Men på måndag är det slut med detta. I alla fall ibland. Börjar jobba. Jag har sån grov ångest att jag blir illamående och gråtfärdig på riktigt när jag tänker på det. Det låter säkert töntigt med tanke på hur lite jag ska jobba och att jag snart får gå hem igen. Men jag trivs inte direkt på mitt jobb. Det är fysiskt tungt och jag är trots allt snart halvvägs gravid. Kommer nog inte känna mig lika i form efter ett arbetspass.Undrar om jag ens känner någon längre som går samma tider som mig. Nä fy fan. Tills nästa mammaledighet är slut ska jag ha tagit tag i vad jag vill göra med mitt liv.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hörru!! jag 'är kvar!! =) Men vet ju inte när du går Kram

2012-09-25 @ 22:35:52
Postat av: Carola

Känner igen mig i det du skriver så väl!! Men tänk på att du snart får vara hemma igen! Vet att det är svårt, men försök!
Så kul att se er igår, jag hoppas verkligen att vi kan ses snart igen!!
Skönt att Adrian är frisk igen!
Puss & kram

2012-09-26 @ 06:12:35
URL: http://carolalola.blogg.se
Postat av: Emelie

Spännande inför imorgon! Förväntar mig bild och många fler blogginlägg snart :) Förstår hur du tänker med jobbet! Känner lite samma redan nu så innan jag ska börja kommer jag väl bryta ihop!

2012-09-26 @ 13:32:52
URL: http://Empolie.Blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0