Imorgon smäller det.

Jag har ställt kl på 6 imorgon bitti för nu är det dags att börja jobba.
Eftersom jag hade arbetstidsförkortning 1,5 timme på morgonen innan jag gick hem på mammaledighet pga dagistider så bad jag om att få jobba heltid under den tid jag ska jobba nu innan det är dags att gå hem igen. Det uppfattade tydligen inte min chef så nu börjar jag halv 8 istället för 6 i alla fall. Kan säga att 7:30-14:30 känns som en helt lagom dag idag :) Men det lär ju tyvärr inte inbringa några pengar. Nu ska jag ju dessutom bara köra 2 dagar varannan vecka och sen i december blir det heltid 2-skift. Om det nu går med min gravidkropp. Det är min vision i alla fall. Ikväll var första gången magen tog emot nör jag lade ner Adrian i sängen. Känns som att den vuxit massa i helgen. Linus påpekar heela tiden att jag är tjock och att babyn har växt :) Häromveckan sa han "Vad fet du har blivit mamma!" och lät så jäkla glad. Jo man tackar. Haha!!

Usch. Mest ångest har jag helt klart över hur mycket jag kommer sakna min skrutteplutt-bebis. Men det är ju bara för ett kort tag. Detta går ju alla föräldrar igenom förr eller senare. Det har jag ju gjort med Bella och Linus också men blä vad tungt det känns.

Nervös över om jag överhuvudtaget komner ihåg hur man kör truck? :) Ska iaf få lite upplärning igen. Känns som att jag har glömt bort hur hela datasystemet fungerar men det kommer nog tillbaka ganska snabbt när jag väl kommer igång.

Nej, jag ska väl ta och slå igen de blå och försöka inbringa några timmars sömn. God natt!!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Är J hemma då eller hur har ni löst det? Är han hemma på heltid?

Svar: Jimmy är hemma de dagarna jag jobbar nu under oktober och november sen i december när (det är tänkt) jag ska jobba heltid så är Jimmy hemma på heltid. Dock så har han sagt till om att få jobba alla helgerna som jag är ledig då istället. Vi jobbar ju på samma ställe båda två så de vet ju liksom att kommer den ena så kommer inte den andra :D
Camilla Dahlstedt

2012-10-01 @ 07:46:57
URL: http://Empolie.Blogg.se
Postat av: Josefin

Hoppas din första dag gick bra! :)

2012-10-01 @ 15:26:35
URL: http://nifesoj.bloggplatsen.se
Postat av: Carola

Hoppas det gick bra babe! Puss & kram

2012-10-01 @ 17:17:55
URL: http://carolalola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0