Vet barn hur man leker längre?

Idag sa jag till mina stora barn att idag får ni inte titta på tv, spela tv-spel eller sitta vid datorn förrän ikväll. De har setat klistrade framför Tv:n i princip sen i söndags förutom när vi var på Leos igår.
Jag så att ni kan rita, leka, pyssla, läsa, gå ut. Vad ni vill men inte vid Tv:n.

Linus fick frispel först. Jag måste vara hemskaste mamman i hela världen.
Efter en stund var de dock igång och ritade Halloweenteckningar för fullt. Pratade glatt med varann och visade stolt upp sina verk.



Till och med Adrian var med en sväng men tittar man bort i två sekunder så står han på bordet. Galning.





Två mycket koncentrerade grabbar.



Linus fina teckning.

Nu är det dock slut på friden. Det bråkar, gapas och skriks i köket. Bella är sur för hon inte får googla på hur man gör en pappersask och vill inte leva. Linus kastar pennor och ska gå och kolla om hans kompisar är hemma vilket jag kan sätta mitt huvud på att de inte är. Men jag hoppas.

På eftermiddagen ska vi baka monster cupcakes har jag tänkt. Vi får se hur det projektet går. Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0