Slapp dag.

Idag har varit en riktig slappdag.
Jag är så trött numera. Alltså nå helt förlamande trött så att det svider i hela huvudet och jag känner mig yrslig, Började titta tillbaka lite och fundera och konstaterade att runt dessa veckor när jag var gravid med Adrian så led jag av precis samma. Då hade järnvärdet gått ner och så hade jag fått lägre blodtryck. Har aldrig haft direkt jättelågt järnvärde när jag varit gravid men om det sjunker från normalt så att säga så kanske jag känner av det. Jag får prova på att bli bättre på att knapra mina gravidvitaminer och se om det blir någon skillnad. De innehåller massa järn.
Igår somnade jag på soffan när vi såg på x-factor. Jag somnar nästintill aldrig på soffan. Klockan 21.20 så tvingade Jimmy in mig i sängen och förutom den timmen som Adrian krånglade inatt så sov vi till 7. Ändå var jag så förlamande trött när han vaknade så jag hade kunnat göra vad som helst för att få sova. Samma sak varje morgon. Är såå trött och så sitter det i som en igel hela dagen.
När Adrian sov en sväng på eftermiddagen så somnade förstås jag med. När jag vaknade till efter ett tag var det väldigt tyst i huset och det visade sig att Jimmy också låg och sussa på soffan.
 
Appropå Jimmy så blev domen 2 sprickor i stortån. Läkaren sa att det visst var bra att han kom in för som jag sa; Det är jättebra att kolla så att benen ligger rätt när man har en fraktur i just stortån. Läker det ihop fel så blir det inte bra. Han fick tejpade tår och bandagerad fot och sen en sån här snygg hård blå sko som han ska gå med. Som grädde på moset en sjukskrivning i 3 veckor. Blir mysigt för ekonomin det här men vad gör man. Han har mycket lättare att gå med den här snygga skon på för det avlastar tån litegrann men egentligen skulle han inte belasta allt för mycket på foten i början. Lättare sagt än gjort när man heter Jimmy kan jag tala om.
 
Idag vid lunch haltade vi omkring på maxi som två pensionärer. Min foglossning blir bara värre och jag stapplar mig fram ibland som jag vet inte vad. Men min smärta är i alla fall för en god sak :)
Den lilla tösen i magen börjar verkligen bli livlig nu. Nu kan hon få till sparkar som är riktigt obehagliga och är snart uppe vid revbenen.
 
Nu ska jag försöka roa min gnälliga son här. Han har lärt sig säga Nänänänänn nu. Tror bestämt att det betyder nej. Det är en ständigt kacklande ur den lilla munnen numera och inte ett dugg förstår man. Men just nänänänn är en stor favorit idag. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0