Jobb i morgon.

Imorgon blir det jobb igen. Tror jag. Jag ringde min chef i torsdags och sa att jag kommer inte att kunna utföra mina ordinarie arbetsuppgifter mer. Berättade att jag har jätteont och hur jag mått efter de två dagarna jag jobbade sist. Jag förklarade även att jag självklart förstår att det är svårt att omplacera någon som jobbar så lite jag ska göra nu och att egentligen ligger ju största problemet i december när jag ska gå heltid. Jag sa att i absolut värsta fall kan jag vara mammaledig nu dessa få dagar så får jag och Jimmy ta ut dubbeldagar. Men Jimmy har ju också rätt att få ut sin beskärda del av föräldrarledighet såklart. Chefen förstod mig. Skulle kolla vad han kunde göra och återkomma till mig. Har han gjort det? Neeej!Känns jättekul att gå till jobbet imorgon och inte ha en aning om vad jag ska göra om jag ens får göra nåt annat. En sak är dock säker. Säger han expedition (ordinarie) så går jag hem. Det går inte. Jag har haft jätteont hela helgen. Bella kom hit idag. Hon är sjuk. Måste fixa läkartid åt henne imorgonbitti när de öppnar. Jag kan sätta mitt huvud på att hon har halsfluss. Grötig röst, ont i halsen, äckliga prickar på halsmandlarna och enorma körtlar på utsidan av halsen/käklinjen. Man ser dem till och med utan att känna. Ringde 1177 på em idag mest för att höra om vi skulle avvakta eller om vi möjligtvis kunde få komma idag till oxbacken. Vore ju bra om hon fick påbörja antibiotika så hon kan gå till skolan snart igen. Fick 1000 tips om hur jag kunde lindra det onda och självklart; Ring odensvi imorgon bitti. Hon har haft feber som gått över och tydligen kräkits hos pappa. Relativt pigg ändå men nu ikväll var hon inte fräsch. Somnade på soffan tom och det händer aldrig. Nej!! Nu; God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0