Tvätt, tvätt och åter tvätt.

Nu har täcken, kuddöverdrag, sängkläder, filtar, badrumsmatta, handdukar och ja det mesta i min väg åkt på en tvätt i 60 eller 90 grader. Soffan är noga dammsugen och katterna behandlade med loppmedel. Fortfarande inte hittat nåt som tyder på att de har loppor men nåt har ju bitit mig.

Det bästa med detta är att få gå och lägga sig i en renbäddad säng varje dag. Hur skönt är inte det? Dessutom är det ännu skönare med torktumlade sängkläder. Enligt mitt tycke i alla fall.

Vi köpte en sprillans nytorktumlare igår. Äntligen. Har velat ha en länge.
Tyvärr såg den ut som att nån gått lös på den ordentligt med ett basebollträ eller nåt. Mindre lyckliga ringde vi Elgiganten som lite fint undrade om vi ville ha kompensation. Men håller man på att renoverar och gör fint vill man sen inte ha en bucklig torktumlare bara för att man får den lite billigare. I alla fall inte vi. Så nu har de beställt en ny för självklart fick vi sista. Dessutom får vi använda den vi har tills den nya kommer och då får vi komma och byta. Då får vi milersättning för det. Vi hade ju hellre sett att de kom och bytte ut den men men. Helt okej ändå. De har varit mycket tillmötesgående.
Såhär fin är den. Snyggt va?


Kommentarer
Postat av: Emp

Fy vad trist! Men bra att ni i alla fall får ny och att du får använda den så länge.

Svårt att tvätta täcke och kudde utan att torktumla. Men svårt att tumla också, många kommer in på mitt jobb och behöver nytt NU för de har bränt sönder täcket i torktumlaren. Det är viktigt att den är stor nog att ta täcken. Har därför inte vågat tvätta mitt duntäcke för sånt måste ju tumlas för att det ska fördelas rätt och inte lukta illa.

Får väl köpa nytt täcke istället snart :p



2012-03-29 @ 19:56:43
URL: http://empolie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0