Isbjörnar i solen.

De senaste dagarna har det varit riktigt varmt och skönt ute. Idag lyser solen också från klarblå himmel så jag trodde att det skulle vara behagligt ute. Tji fick jag. Klädde på mig och lillFisen för lite sightseeing i trädgården men det var ju svinkallt ute. 

Jag köpte nya vantar till honom häromveckan men har redan lyckats tappa bort den ena.




Mina planer om att riva upp lite vissna buskar struntade jag snabbt i. Det blev till att gå in igen. 10 minuters frisk luft är väl bättre än ingenting. Kanske tar en promenad lite senare när vi båda är bättre klädda.

Undras vad vi annars ska hitta på idag? Jimmy åker till jobbet om ca 2 timmar. Jag skulle kunna tänka mig att spendera lite pengar. Men pengar är det ont om den här månaden så det blir inget av med det. Vi har bestämt oss för att skjuta på dräneringen av grunden. Vi vill inte nolla våran buffert och känner inte för att ta mer lån just nu heller. Man måste ha lite pengar undansparat när man bor i hus ifall något oväntat händer. Får vänta och se om Jimmy ev får bonus från jobbet och vad skatteåtebäringen ger :)
Adrian behöver snart en ny bilstol. Var och kollade och provsatt igår och den kommer landa på ca 3000 och Linus behöver en cykel. Finns lite smått och gott att lägga pengar på just nu och jag tänker inte börja plocka ut full mammapenning. Kör 5 dagar / vecka nu och hade gärna tagit ännu mindre. Men man får leva snålt helt enkelt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0