Stress, stress och åter stress.

Den här morgonen gick allt bara fel känns det som. Vet inte vad som hände men helt plötsligt låg vi lååångt efter i tidsplanen. Linus var tjurig och anti allt. Bella seg som kola och Adrian hungrig. Fick gå omkring och amma, jättemysigt *not* samtidigt som jag försökte jaga på ungarna. Adrian tyckte att idag var en bra dag att pinka ner ALLT på skötbordet, inklusive mamman. Det slutade med att jag skjutsade till skolan i pyjamas med kiss på, med frukosten kvar på bordet, badväskan opackad och en tvätt i maskinen som blev bortglömd igår som skrek efter att bli hängd. Jiihaa!! Innan vi kom iväg fick jag dessutom krypa på alla 4 in under vår farstubro där Linus tappat en leksak och var hysterisk om jag inte fick fram den. Undrar om nån granne såg och undrar om jag blivit knäpp?!

Bella har en tand som bråkar. Klagat över att den varit lös ett tag och att det känns obehagligt. När vi väl börjar titta efter ordentligt så ser tanden helt.. trasig ut. Precis som att det lossnat en del. Som tur är så är det en mjölktand. Satt i telefonkö halva morgonen till tandläkaren, förmodligen därför allt vart så stressigt. Försökte förklara att hon varit sjuk så det vore bra om vi kunde få en tid där hon inte behövde gå ifrån skolan. Vi fick till slut en tid imorgon kl 8.50 vilket betyder att hon säkert kommer missa hela dagen i skolan imorgon då hon går 8.10-12.30. Tack för det!! Imorgon kommer vi också få stressa. Ska jag lämna Linus innan eller inte är frågan. Funderar på att ha honom hemma helt. 
Bella har haft massa problem med sina tänder som växer trångt så sist hon fick lov att dra ut hela 3 st så fick hon lugnande och det var inte direkt skol-läge efteråt. Nu blir väl fröken hennes grinig men vad ska man göra? 

Jaja.. Nu är iaf frukosten bortdukad. Diskmaskinen är igång. Tvättmaskinen hade inte tappat ur vattnet. Ska bli ljuvligt när tvättstugan är klar så vi får koppla in vår nya tvättmaskin. Nu kör vi med en toppmatad modell 80-tal. Inte alltid så pålitlig. Jag har fortfarande kisspyjamasen på, men badväskan är packad. Haha.. Livet som småbarnsmamma. :) Nu har jag andats en stund i alla fall. Phu! Om en timme åker vi till badhuset och babysimmar och efter det drar stressen igång med hämtning av barn igen. Innan det ska jag bara se till att få på mig lite anständiga kläder och amma bebisen som i skrivandets stund ligger och river sitt gym.

Tjofräs!


Kommentarer
Postat av: Carola

Hua.. va stressad jag blir av att läsa detta.. inte lätt alla gånger & få det att gå ihop.. men du är super dukig babe!! Beundrar dig felera gånger om!



Stackars busan.. hoppas hon får bukt med tanden imorgon då.



Hoppas ni har det mysigt på badhuset. Vi hörs av nåt snart! Puss & Kraam

2012-01-26 @ 13:55:18
URL: http://carolalola.blogg.se/
Postat av: Josefin

Men åh, haha.. det är fan inte lätt alla gånger! Lycka till hos tandis!

2012-01-26 @ 15:21:23
URL: http://nifesoj.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0