En bra dag.

Imorse gick jag och Linnea till Öppna här i Skultuna då. Det vart lyckat. :)

Först när vi kom dit så ser vi på dörren att de inte öppnar förrän kl 12. Sur blir jag för jag var helt övertygad om att jag läst 10 på nätet, och det hade jag för vi kollade på telefonen. Dörren var dock öppen så vi knallade in och fick tag i en dam som satt på bvc där och frågade vad som gällde. Vi var välkommna fast de egentligen inte öppnade förrän 12. Tydligen har de nyligen ändrat öppettider och hemsidan var inte uppdaterad som den borde. 
Det visar sig att denna kvinna var bvc-sköterskan som jag fått höra inte fanns här ute. När Adrian föddes i september så hade de ingen bvc-sköterska här så jag blev lovad av min på odensvi att hon skulle kolla upp det och höra av sig till mig när det kom någon. Det har hon nog glömt bort. Skitsamma. Hon verkade jättetrevlig så jag frågade direkt om vi fick byta dit och det fick vi så nu är vi numera inskriva här på BVC i Skultuna. Det känns jättebra. BVC och öppna förskolan ligger alltså i samma lokaler och samarbetar.  

Sen gick hon och hämtade personalen från Öppna förskolan som också var jättetrevliga och visade oss runt och pratade lite om verksamheten och så. Lite tur att vi kom för tidigt då för annars hade vi väl inte fått denna rundvandring kan jag tro. De verkade också jättegulliga. Såg på nå lappar som satt där att det skulle påbörjas babymassage i februari så jag frågade om det fanns platser kvar och det fixade dem så i februari börjar vi med det. Massa mys. Gick på det med Linus och det älskade han. Sen får jag väl förhoppningsvis träffa andra mammor härifrån Skultuna. 

Jag kände mig glad och nöjd när vi gick därifrån även om vi inte hann träffa så mycket folk där idag.

Sen när vi kom hem premiärade Adrian med att vända sig från rygg till mage. Helt plötsligt låg han på mage i sitt gym när jag lagt ner honom på rygg. Roligt. :) Tyvärr missade vi ju det. Han gjorde det dessutom två gånger på raken och vi missade båda. 
På öppna idag kom det in flera små nyföddisar. Adrian ser helt plötsligt jättestor ut. Hua vad fort det gått! Min Plutt! 

Nu ska vi sova och ladda för babysim imorgon. Bella är pigg och ska till skolan. Linus verkade dock snorig och snörvlig så vi får se hur det blir med honom. Är han inte i skolskick så fick han vara hos sin far några timmar på förmiddagen då han jobbar kväll. Så vi kan simma :)


Kommentarer
Postat av: Carola

Åh va mysigt med babymassage.. skulle kunna skaffa bebis igen bara för den delan.. ;) Hehe.. !



Kul att du kommer igång med det så du kanske träffar nån att gå promenader med & mamma ledig hänga med. :)

2012-01-26 @ 13:56:48
URL: http://carolalola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0