Bakat bröd.

Idag har jag provat att baka "Anna Skipper" bröd.
Är det något jag aldrig skulle klara mig utan så är det bröd och pasta. Inget GI tänk för mig alltså :)
Det vart ganska gott faktiskt.




Om någon vill prova kommer receptet här. Skulle nog rekommendera att ta liite mindre brödkrydda. Det krävdes en tur i "mjölhyllan" på ICA om vi säger så :)


5 dl dinkelmjöl
2 dl grahamsmjöl
3 dl rågsikt
2.5 dl fyrkornskross
1 dl vetegroddar
1 tsk havssalt
4 tsk bikarbonat
5 msk blandade brödkryddor
1 liter ekologisk filmjölk
0.5 dl sirap

Gör så här…

1. Sätt ugnen på 175 grader. Smöra och bröa två 1,5 liters formar.

2. Blanda alla torra ingredienser i en stor bunke.

3. Tillsätt filen och sirapen och rör om ordentligt. Fördela smeten i de två formarna och in i ugnen i ca 80-100 minuter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0