Svinkallt ute blir kokhett inne.

Jag hatar vårt värmesystem i det här huset. Så fort det blir lite kallare ute så brassar den på inne så att man håller på dör svettdöden! Jag har inte riktigt fattat hur det fungerar med fjärrvärmen här men givaren som känner av hur mycket värme vi ska ha inne, sitter på utsidan så när det blir kallt ute så höjer den innetemperaturen. Just nu är det 13 minus ute och säkert 25  inne. De två senaste nätterna har vi fått lov att sova med öppet fönster och det har fortfarande varit varmt i rummet. Sådär varmt så det liksom inte går att andas. Skitäckligt.. Hur mycket man än vrider på elementens termostater så händer inte ett skit. Blää.. Det är nästan så jag hellre fryser än detta alltså.. Det blir väl säkerligen ingen trevlig elräkning heller av detta.

Nog om det.

Idag har vi babysimmat och Adrian var helt slut efter. Sov till kl 16. En bra stund i sin bilstol och en bra stund i mitt knä.
På måndag släpper de platserna för nästa kurs i babysimmet så då får man väl börja telefonköa kl 8 för att få en plats. Vi som redan går har tydligen ingen förtur och för att inte stå där med skägget i brevlådan som nu sist så får jag väl se till att vara ute i tid.

Nu ska jag se Lyxfällan. Kul att se hur folk ställer till det för sig.


Kommentarer
Postat av: jessamy

Fast dom platserna kan du ju boka online?!

2012-02-02 @ 21:44:46
URL: http://jessamys.blogspot.com
Postat av: Carola

Hu va jobbigt med värmen.. Ni måste ju få bukt med det. Som du skriver inte så kul när räkningen kommer på posten sen.



Mysigt att simma, skumt att ni inte får förtur. Hoppas ni får en plats iaf! Stor kram!

2012-02-02 @ 22:05:37
URL: http://carolalola.blogg.se/
Postat av: Emp

Det står att man får börja ringa klockan 12 för platserna till simmet, har ni fått annan info?



Hos oss är det 25-27 grader inne om vi är bara vi, har vi två till vuxna här brukar det stiga till 28. Helt galet, och vi har inte ens elementen på högsta. Fast jag njuter och Sirren kan ligga på golvet och leka (halvnaken) som jag hört många andra inte kan för att de har så kallt.

2012-02-03 @ 13:38:14
URL: http://empolie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0