Lucia

Idag är det Lucia. Inte ett enda Lucia-tåg har jag sett på tv, som jag vanligtvis brukar tycka är lite mysigt men idag har det inte blivit av bara. Varken ungar eller karl har något intresse av att Lucia mysa så varför ska då jag känner jag?
 
Igår fick vi i alla fall se ett jättefint Luciatåg på Bellas skola. Hon var ju dessutom en av två Lucior så det vart lite tårar i ögonen på hormonstinna mamman, helt klart :) De var jätteduktiga och sjöng jättefint. Inte bara de sedvanliga Luciasångerna utan massa andra fina också.
TYVÄRR så hade såklart kameran vi hade med oss så dåligt batteri så inte ett enda kort blev det. Jag hade också så dåligt batteri i min telefon så jag kunde inte använda blixten så det blev inga kort på den fina Lucian. Tror dock min kompis Emma som har sin bonus-son i samma klass kanske fick några kort. Måste höra med henne. Hon satt bredvid mig med telefonen i högsta hugg hela tiden.
Ett kort blev det. Där det inte krävdes blixt. Jimmy var fram och hämtade fika åt oss och ställer fram den här bullen framför mig. Jag och Bellas pappa bara tittade på varandra och utbrast i asgarv. Den ser ju lite ut som en snopp kan jag tycka. Haha. Tråkig humor? Javisst.
 
 En" lusseballe" 
 
Igår var vi ju även och hälsade på Förskolan. Det var ett jättemysigt ställe och personalen verkade jättebra med barnen. Vi har bestämt oss för att tacka ja så nu har vi accepterat platserbjudandet. Jimmy sa "Definitivt. Klart pojken ska börja på dagis" Adrian var helt salig därinne. Gick och plockade med allt och dockvrån med leksakskök med en miljon olika kastruller och frukter och grejer var väldigt poppis. Passande att vi ska köpa en spis åt honom i julklapp. Han vart som en ostbåge när vi skulle åka hem och ville inte följa med så jag hoppas och tror att han kommer gilla det. Jag är fortfarande kluven. Men det är mest mina egna tokiga känslor antar jag.
 
Hur gick det med vagnen igår då? Jo. Det gick bra tack och lov. Den var dyngsur och djupfryst men vi har ju lädervagn så det mesta var bara att torka av. Innertyget i sufletten var blött så vi ställde den bredvid ett element och på kvällen så var allt torrt. Åkpåsen som var i vägde nog 50 kg. Totalt dyngsur men torr den med nu.
Röret som sprack har Jimmy "spärrat" av så i vår ska det väck. Tur att vi inte behövde ringa in någon dyr rörmokare. Jag såg alla våra pengar flyga sin kos där.
 
Fi fan. Idag har jag gjort illa min tumme. Skulle packa ihop Bellas Luciakrona och det är ju som en plastkrans som man kan ändra storlek på. När jag trycker till för att få den att lossna så får jag med en väldig kraft in en tjock vass hård plastbit under tumnageln som liksom får hela sidan på nageln att lossna och fick väl även in en bit under nageln för det gör så jävla ont rent ut sagt. Blodet bokstavligt talat rann. Jag känner pulsen i tummen hela tiden och det dunkar ända ner till där tummen börjar från handen. Är det inte det ena så är det det andra.
 
Nu ska jag väl göra iordning Lillfisen för natten. Han sitter just nu i en låda på tv-bänken o ser på tv. Söt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0