Men sov då!!

Jag har läst och hört om många med barn runt Adrians ålder som har stora problem med läggningen på kvällen. Nu kan vi gå med i den klubben. Jag blir galen!

Under en tid fram tills för några veckor sedan har han somnat runt 19-20 på kvällen. Vaknat efter någon timme men somnat om direkt. Nu är det slut på det. Mycket som händer i den lilla hjärnan nu antar jag?!

För det första är sömnen på dagen helt åt pipsvängen. Idag tex sov han en kort lur på förmiddagen sen vägra sova förrän kl 17 och då kan man ju räkna ut hur kvällen blir. Sov mellan 17 och 18 sen vara jättetrött, grinig, klängig och allmänt dryg. Sova ska han dock inte.
Vanligtvis tar han sin andra lilla lur för dagen ganska tidigt på dagen och är som han brukar väldigt trött vid 19 snåret. Somnar och sover någon timme max sen är det kört. Vaknar och ska bara inte sova!

Detta resulterar i att antingen får man bo i sovrummet med honom hela kvällen för att försöka få honom att somna. Eller ha honom uppe, oftast trött och gnällig, klängande upp i knät, ner från knät som en jojo och glömma allt vad lite egentid heter innan man själv ska klappa ihop för natten.

Jag tar hellre tidiga mornar och lite tid för mig själv på kvällen än långa sovmornar och en bebis uppe halva natten. Ok om han är pigg och glad men det är han ju inte. Måste ju vara jobbigt för honom också med denna kamp.
Dessutom går ekvationen läggning och Jimmy inte ihop så 9 gånger av 10 så får jag ta det. Det skulle vi jobba på under hans semester och det har ju gått jättebra .. *not* Adrian är mammig. Jättejättemammig!
Sen när det är klart är det dags för mig att sova för att orka medan Jimmy sitter uppe till 2-3 på natten och spelar tv-spel och har det så lugnt och skönt för dig själv. Men tro inte att jag låter honom sova halva förmiddagen för det. Nej nej! Någon rättvisa får det vara. Går man och lägger sig sent, då är man trött när bebisen vaknar. Självförvållat!!

Ja. Nu har jag gnällt av mig lite. Finns värre saker här i världen och när han väl sover så undrar jag; Var det så jobbigt!? Min lilla Fis. Mamma älskar dig.


Kommentarer
Postat av: Carola

Han är ju så underbart söt!! Hoppas det snart vänder & han sover som han ska! Kanske hänger ihop med att han går nu & får mycket mer intryck?
Puss & kram

Svar: Jag tror säkert att det har med alla intryck att göra. Vi märker mer och mer för varje dag att han får mer egen vilja och förstår det. Skaka på huvudet är en favorit 😜Han sover ju *peppar peppar* bra på natten så förmodligen vet han väl helt enkelt att det finns roligare saker att göra än att sova. :(
Camilla Dahlstedt

2012-08-18 @ 21:20:13
URL: http://carolalola.blogg.se
Postat av: jessamy

Bara jag såg din rubrik så kände jag igen mig. Hoppas ni sover gott nu..

Svar: Han sover, jag är på gång snart! Sov gott nu med!!
Camilla Dahlstedt

2012-08-18 @ 23:09:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0