Badhuset

Det var längesedan vi var på badhuset nu så idag åkte vi dit med ungarna på eftermiddagen. Linus skulle få visa hur duktig han är på att simma med sina simfötter. Fast det var inte lång stund han hade dem på sig.

Adrian vart fullkomligt galen av lycka i vattnet. Skrattade och log hela tiden. Mer än han någonsin gjorde på babysimmet. Nu vågade jag mig inte på några dyk då det var så längesen vi babysimmade men bara simma omkring dög gott åt honom.

Linus blir också som en fisk i vattnet och är mer under än över ytan. Helt omöjlig att få att lyssna på vad man säger åt honom för innan man avslutat meningen man påbörjat har han dykt ner under vattnet.

Tyvärr är både jag och Jimmy riktiga badkrukor. Jag var endast i lilla varma bassängen och frös som en hund efter en stund. På riktigt alltså. Tänkte att jag håller nog på att få feber för jag frös så. Inte alls kul men man får ju offra sig ett tag.
Fruktansvärt också att visa sig i bikini. Jag börjar bli skapligt rund om magen men den ser ännu mest fläskig ut och för den som inte vet och ser mig med Adrian ser det nog mest ut som att jag borde ansträngt mig lite mer för att gått ner mina kilon efter honom. Magen får gärna lugna sig ett tag eller i alla fall bli mindre svullen och mer gravidlik.

När vi åkte hem lämnade vi av Linus hos sin far och sen vidare hem. Adrian somnade som en stock i bilen och jag var så trött att jag var gråtfärdig. Som tur var fortsatte han sova när vi kom hem så jag gjorde likaså. Över 2 timmar sov han. Ville inte alls vakna. Nu är han så trött så trött men sova det ska han inte. Inte utan att riva av mig håret först. Det senaste dygnet har han varit helt crazy med mitt hår. Jag kan bli galen. Tur att jag har tjockt hår för snart har jag inget kvar.


Kommentarer
Postat av: Carola

Åh va skoj! Jag bara älskar badhuset! Så mysigt & så kul för hels familjen! :)

2012-08-14 @ 15:58:20
URL: http://carolalola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0