12 veckor.

Idag fyller minibebis 12 veckor och vi går alltså in i 13:e veckan. Nu sägs det att missfallsrisken minskar och just denna dag verkar många längta till.

Jag känner mig inte mer säker idag än för 2 veckor sedan men jag har ju å andra sidan haft ett missfall (misses abortion) i 13:e veckan förut. En mindre trevlig historia men inget jag går och oroar mig över nu. Jag känner mig rättså säker på att den lilla lever men man vet ju aldrig.

Längtar massa en 2-3 veckor framåt så jag kan börja känna den röra sig. Då blir allt lite mer verkligt. Men bara för det så tänker den väl vara sen med att ge sig till känna :) Bella började kännas i 16+, Linus i 14+ och Adrian tror jag att jag kände någon enstaka gång i 13+ men mer frekvent i 15+. Man vet aldrig!!

Nu väntar i alla fall de bästa veckorna. Man mår bättre men är fortfarande inte stor och otymplig. Tack och lov kommer jag inte att vara höggravid under sommaren en gång till.

 


Kommentarer
Postat av: Carola

Wiie vad det går undan! :)

2012-08-16 @ 20:31:55
URL: http://carolalola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0