Mina föräldrar är guld värda!

För det första: Nej! Det har inte kommit någon bebis. En vecka kvar idag enligt ultraljudet och det är ju det jag måste gå efter.

Igår var vi ute vid huset hela eftermiddagen tillsammans med mina föräldrar. Jäklar vad det hände saker i trädgården. I fredags när vi var ute och tittade hade jag aldrig kunnat tänka mig eller förvänta mig hur det skulle se ut 2 dygn senare.

Mamma och pappa har hjälpt till mer än vad vi någonsin kunnat be om :) Jag har arbetat efter förmåga. Många pauser och mycket titta på :) 

Pappa har en hel del "bra att ha" maskiner som underlättat arbetet en del. Det har verkligen plöjts ner typ allt i busk o ogräsväg. Vi hade alltså brännässlor och annat ogräs som växt sig så högt så det såg ut som riktiga buskar. Pappa har kört både trimmer och byt ut själva trådarna på trimmer mot en röjklinga som tar lite grövre saker så buskar och allt har åkt ner. Det ska nu "bara" grävas upp rötter. Det blir ett sjuhelvetes jobb, men Jimmy är envis. Vi har säkert hittat 100 kvadrat ny tomt och då har vi mest kört på ena sidan av tomten än så länge. Träd har beskurits med gamla slöa rostiga sågar och för varje gren som ramlat av har trädgården genast sett mer öppen ut och framför allt: Solen kommer in och kan torka upp. 

 

Lägger upp lite före och efterbider som jag tagit med mobilen.  Den här ovan är liksom ut över tomten innan vi gjort nåt.
Nedan en bild på hur det kan se ut efter gräsklippning och träd som beskurits. Vi hittade till och med ett nytt träd som var inväxt i allt annat ogräs.



Så småningom ska vi ev ta ner några träd helt. Vi har alltså inte mindre än 5 olika äppelträd på tomten. Känns som att det är lite väl många.

Här är ut bredvid själva altanen:



Nedan är efter plattorna rensats och busken klippts till.



Bakom redskapsskjulet före:



Och efter:



Pappa och Jimmy sliter. Hela det lilla skjulet var helt inbäddat i buskar upp till fönstret.




Ja. Som sagt. Det hände massor igår. Vi hittade säkert 100 kvadrat mera tomt :) Det är mycket jobb kvar. På andra sidan finns också en hel del att rensa upp. Hade vi inte haft mammas och pappas hjälp och rätt verktyg så hade ju detta aldrig gått.  Känns helt plötsligt som att det finns ett hopp om att trivas på den här tomten nästa sommar.

Tack för hjälpen!!



Här är en av jättehögarna med mestadels trädgrenar som Jimmy ska köra till återbruket idag.
Jag kan lova att grannarna uppskattar nog också vårt jobb för under träden som knappt syntes låg så mycket rutten fallfrukt och stank så att man höll på att kräkas. Vi har tagit upp massa och resten får solen en chans att torka upp nu när strålarna helt plötsligt når in.

Hade varit roligt om jag hade haft med mig kameran så man kunde dokumentera på riktigt. Detta är ju bara kassa iphonebilder men alltid roligt att ha och se hur det faktiskt har sett ut.
Känns mycket roligare att flytta nu faktiskt. I fredgs ska jag erkänna att det kändes lite vemodigt.


Kommentarer
Postat av: jessamy

Det ser jättefint ut. Jag är så avundsjuk:) Skulle med vilja ha ett hus att fixa och dona i :)

2011-09-05 @ 12:31:22
URL: http://jessamys.blogspot.com
Postat av: Carola

Tjusigt!! Där kommer ni garnterat att få det toppen. Vilka kanon föräldrar du har, skulle alla behöva! :) ha en bra dag!

2011-09-05 @ 12:40:47
URL: http://carolalola.blogg.se/
Postat av: Erika

Skoj att se bilderna, och shit vilken skillnad ! Fiint!! Det kommer bli toppen där. Kram!

2011-09-05 @ 20:39:45
URL: http://mammins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0