Det blev väldigt ensamt.

När vi bestämde att vi skulle flytta just den här helgen hade vi inte en tanke på att Jimmy skulle jobba idag. Räknade iskallt med att han skulle vara pappaledig. Tji fick vi!!

Här sitter jag nu ensam i huset. Jimmy jobbar. Linus är på Cypern och Bella åkte hem till sin far för några timmare sen. Vi har ingen tv-mottagning då vi inte fått digitalboxen än. Knappt några taklampor. Endast lite smålampor som står och lyser lite överallt. Kartonger o skit lite varstans som man inte vet var man ska göra av.. Sist men inte minst en bebis i magen som aldrig verkar vilja komma ut. Det är fullkomligt kolsvart utanför på vår baksida. Behöver jag säga att det känns liiite vemodigt just nu? Ganska mycket faktiskt. :( 

Det är konstigt och ovant att bo i hus. Helt knäpptyst. Inga barnspring ovanför oss. Inget skrik under oss. Inget ljud ifrån trappen. Ytterst lite ljud utifrån. Har ingen tv-som sällskap heller. Katterna är visserligen här men de är inte jättemycket till sällskap. Tack gode gud för att bredbandet fungerar i alla fall.

Vi har faktiskt kommit iordning ganska bra under kvällen igår och idag på förmiddagen. Mamma och pappa har varit här och hjälpt till också. Bella har sovit hos dem hela helgen. Blev smidigast så ifall bebis hade tänkt komma. Hade massa ont igår och i förrgår men nu känner jag ingenting.
Alla väsentliga grejer är uppackade och kvar är nu mest sånt som brukar kunna få stå ett tag innan man liksom vet vart det ska ta vägen. Sen hur källaren ser ut behöver vi inte diskutera. Vi skulle behöva göra en ordentlig lista och ta oss till IKEA. 
Vi har gått från ett kök med hur mycket bra förvaring som helst till ett där man får klämma in noga utvalda saker med skohorn för att få plats, så köket känns dock som att det aldrig kommer bli någon ordentlig ordning i.
Båda barnens rum är nästan helt klara. Får tvinga Jimmy att dra upp lite gardinstänger så jag har något att göra om jag nu ska gå ensam och vänta såhär länge till..

Måste visa en bild på något jag aldrig trodde jag skulle få se i hela mitt liv. Pappa/morfar hoppar studsmatta med Bella och ser ut att ha riktigt roligt. :) 



Fick ett mess av en mycket stolt pappa Dennis idag som berättade att Linus nu har lärt sig simma ordenligt. Tänk vad skönt med två simkunniga barn. Han är duktig vår son.

Tror jag ska dra på en film nu..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0