Kan man helamma på en tutte?

Mitt ena bröst gör så jävla ont så jag funderar på att helt ge upp amningen varje gång det är dags att amma på vänster sida. Sen kommer vettet till sans men aj aj.

Det har hela tiden gjort ont.. Mycket ont precis i början när han suger tag på båda sidorna. Nu är högra sidan lite bättre. Ont men helt hanterbart. Vänster sida.. Oj oj! Det gör så ONT!! I början så får jag hålla mig för att inte skrika o tårarna kommer ofta, sen hela amningen igenom känns det som nån nyper mig hårt.
Jag har inga sår eller blåsor. Tror han suger rätt.

Nej. Jag ska inte sluta amma. Jag får härda ut. Men någon som har nåt tips. Detta är tortyr!


Kommentarer
Postat av: Carola

Köp en extra tutte som jag sa till dig förrut! Bröstvårtskräm? Hoppas d blir bättre!

2011-10-05 @ 13:19:14
URL: http://carolalola.blogg.se/
Postat av: jessamy

Testa sån där napp?



Fast jag minns att så var det för mig med :)

2011-10-05 @ 17:48:16
URL: http://jessamys.blogspot.com
Postat av: Anna

Jag skulle köpa en sån där plastnapp man sätter på...minskade det onda massor för mig iallafall

2011-10-05 @ 20:28:45
Postat av: Camilla

Napp hade jag i början. Visst gjorde det inte lika ont men han sög helt fel med den, och även fast han ammat massa kändes det inte alls som han tömt bröstet. Så nej- ingen napp.



Linnea: jag tycker att det borde bli bättre o inte sämre. Han är ju ändå 3 veckor nu.



Tack ändå för tips!

2011-10-05 @ 21:47:37
URL: http://camorr.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag hade också jätte ont när jag ammade min son, efter ett tag kom vi på att det var svamp/torsk. Felix var vit på tungan så vi baddade med bikarbonat men tänkte inte på att att jag också kunde få det, men efter några dagar där jag tg det både på mina bröst o i hans munns innan mellan o efter varje amning så försvann det onda.



2011-10-08 @ 23:27:22
URL: http://filippamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0