Gråa hår!

Linus ger mig gråa hår när det gäller att städa sitt rum. Han gör det liksom inte. Tvärvägrar. Inget man säger/ gör/ eller hotar med biter på honom.

Idag fick jag nog. Han började städa igår och var helt inställd på att fortsätta idag. Det lovade han. Men när det väl kom till kritan så hade han bara skojat sa han. Det slutade med att han stökat ner det lilla han städat upp igår. Hällt ut allt lego på golvet osv. Blir man nå trött?!

Jag tog en sopsäck och vi öste ner varenda liten pinal han hade därinne. Allt åkte ut utom möbler o sängkläder och ungen rör inte en min. Han bryr sig inte. Jag blir tokig!!
Tills han inser att han får sitta i sitt rum utan leksaker pga sitt dåliga beteende. Svär o gapar o härjar.

Nu har jag iaf sagt att ska du ha kvar grejerna tar får du SJÄLV packa upp allt och ställa dem där de ska vara. Han har börjat men vi får väl se var detta slutar. Ett förlåt har jag fått också.

Det kan inte vara lätt att vara 6 år och envis som synden.

Såhär fint hade han i rummet igår. Kolla in åskmolnet som sitter i sängen. Han har ritat sig i hela ansiktet i frustrationen att behöva städa.




Kommentarer
Postat av: Erika

Åh vad jobbigt det är!! Har ju en av samma typ här hemma..... Så jag vet vad du menar.

Skickar över en kram !

2011-11-18 @ 16:44:19
URL: http://mammins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0