Att amma offentligt.

Idag efter jag varit hos tandläkaren åkte vi ut till erikslunds shopping och skulle kolla efter lite julklappar. Som vanligt kom vi hem med nada. Jo. En ful pyjamas till Adrian som var på rea. Dock inte som julklapp.

Sen drog vi en lov inne på IKEA och plockade på oss lite ljus och grejs. Åt i restaurangen där.
Såklart ville Adrian äta så det var bara hala fram tutten så att säga. Jag har egentligen inga problem att amma offentligt men jag gör det ju gärna lite diskret. Speciellt när man sitter där folk äter. Jag och Jimmy satt och diskuterade offentlig aming att alltid är det säkert någon som stör sig på det. Jag menade på att man kanske inte behöver slita fram precis hela tutten så man sitter halvnaken och ammar. Jag har alltid amnigströja/linne och gärna en filt över. Men det är för att jag vill.
När vi gick ut från restaurangen såg vi en kvinna som satt och ammade med heeela tutten framme. Inget diskret  där inte. Vänd ut mot hela restaurangen satt hon. Det är alla bebisars rätt att få mat när de är hungriga men min personliga åsikt är nog att man kan göra det lite diskret. Men jag kanske har fel..?!

Har försökt städa och plocka lite här hemma men Adrian är inte så sammarbetsvillig. Han vill bli buren, buren, buren så han får se världen. Detta inlägg har tagit mig bra lång tid att skriva. Nu ligger han o snackar med sitt gym. Ööuuu öuuuu säger han och bena är inte still en sekund på honom. Bra träning. Så gulligt :)

Nu ska vi göra oss iordning för att promenera och möta upp Emma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0