Graviditeten vecka 23.

Många frågar hur magen mår så det ska jag ta och tala om :)

Nu är jag i vecka 23 (22+2 idag). Har kommit in i en fas där det känns som att tiden går sååå långsamt. Känns som att jag har varit gravid i flera år redan och som att magen inte växer heller, vilket på ett sätt är skönt. :) Jag kommer förmodligen hinna känna mig otymplig så det räcker och blir över.

Springer o pissar stup i kvarten och ryggen är väl inte världens lyckligaste, speciellt inte nu då jag är hemma och är krasslig och mest ligger ner.
Jag har återigen börjat hulka åt ALLT! Äckliga lukter och äckliga syner/tankar. Gjorde det i början. Tex borsta tänderna går inte att göra utan att hulka o få kväljningar. Kan inte torka Linus i rumpan utan att sätta igång. Ja.. listan kan göras lång.

Bebis lever om vi magen. Vissa dagar mer och andra dagar mindre. Den är inte långt ifrån revbenen nu och ibland får den till såna sparkar så jag skriker rätt ut. Det gör ont på riktigt alltså.
Jag har fortfarande så svårt att förstå hela grejen. Att jag är gravid. Att vi ska få bebis. Kommer fortfarande på mig själv med att tänka eller säga " om allt går som det ska" "när bebis kommer, om den kommer" Minns inte riktigt att jag haft så svårt att ta in hela grejen i tidigare graviditeter. Eller att jag haft så svårt att tänka positivt.

Tidigare i veckan var vi iväg till Barnens hus för att kika lite på barnvagnar. Mest för att veta vad vi är ute efter, vad vi vill ha. Finns ju mycket bra begagnat att köpa. Det finns verkligen hur mycket som helst att välja emellan. Ska man ha svängbara hjul?! Verkar väldigt smidigt i de flesta fall men kan man tex dra vagnen över en gräsmatta, uppe i spåret utan att fastna? Ska man ha liggdel, eller sittdel med mjuklift. Ja.. tur det är ett tag kvar. Har tre olika kataloger här hemma att bläddra i och jag blir inte klok alltså :)

Bebis är nu ca 28 cm lång och väger ca 430 gram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0