Svammel.

Jag intalade mig själv imorse att jag stannar hemma veckan ut och sen på måndag tar jag med mig det lilla brevet läkaren skrev till chefen på måndag och lägger det framför nosen på honom istället. Får vi se om det händer något. Nästa vecka är det ju inga problem att jobba. Då är jag på Höglagret och har inte alls lika slitiga arbetsuppgifter. Fick visserligen jäkligt ont när jag jobbade där i helgen men där kan jag i alla fall variera. Sitta, stå, gå. Det blir nog bra. Det måste bli bra.

Idag har vi varit hemma båda två. Jimmy har sin lediga dag eftersom han jobbade i söndags. Lite nytta har vi då fått gjort. Jag kan säga att det är inte det allra smartaste draget att ha tygsoffor när man har två st katter som hårar satan. Själva kuddöverdragen har åkt i tvätten många gånger men idag fick jag för mig att rubb o stubb skulle tvättas. Vi slet av hela överdragen så nu har jag ett par dagars tvätt och ta igen här känner jag. Allt går liksom inte in i maskinen på samma gång. Efter detta trodde jag att ryggen skulle gå av på mig och då hade jag ändå bara hjälpt till med ena soffan, så jag låg på soffan medan Jimmy dammsög hela lägenheten och skurade golven så nu har vi ganska fint här hemma. Lite blommor har fått duscha också.

Jag har haft riktigt ont idag faktiskt. Igår kväll också. Detta är verklgien inte kul. Knappt så mitt psyke har hunnit uppfatta att jag är gravid och ändå ska jag brottas med detta också. Blir liksom dubbelmoral i hjärnan. Hur kan jag ha foglossning när jag inte är gravid?

På eftermiddagen har vi varit ute o flängt en del. Även om jag har ont måste jag ju försöka röra lite på mig. Vi intog IKEA en sväng. Käkade köttbullar där för 16 kr gjorde jag. Helt klart värt. Det är ju nästan lika billigt som att laga det hemma. Jimmy åt kycklingfile med strips för 39 kr. Helt ok pris det med.
Efter detta åkte vi förbi Willys en sväng. Vi handlar alltid på maxi. ICA-nördar som vi är och kanske bör vara eftersom vi båda jobbar på ICA. Vi konstaterade att vi ska prova att ta en storhandling på Willys nästa gång och se om det blir någe billigare. Kan man spara pengar är det ju bra. Men hur billigt det än blir så tycker jag i alla fall att atmosfären känns bättre på maxi.
De hade billigt lösgodis på Willys iaf. 37,90 kg så det plockade vi på oss i alla fall och nu har jag hunnit äta mig spyfärdig på det :)

Nu ska jag dra ihop några tunnbrödsmackor innan Halv åtta hos mig börjar.

Ha det!


Kommentarer
Postat av: jessamy

Jag tycker det är dyrare på willys. Oftast så blire dyrare iaf :)

2011-03-03 @ 20:46:46
URL: http://jessamys.blogspot.com
Postat av: Carola

Willys is the shit för fattiga oss, hatar maxi!

2011-03-04 @ 07:56:06
Postat av: Marie

Håller med dig om atmosfären Willys vs Ica. Men man tjänar pengar på att handla på Willys. Jag brukar aldrig bli besviken när jag går ut från kassorna där.



Hoppas att fogarna känns bättre snart.

2011-03-04 @ 16:44:00
URL: http://marieas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0