Lördag - 13+1

Idag kom äntligen mina barn hem. Jag har saknat dem så mycket så nu känns det skönt att ordningen är återställd. Vi lagade lunch och sen åkte vi och köpte lördagsgodis och for vidare mot mormor och morfar. Ja, deras alltså. Sen har vi setat där halva eftermiddagen och hängt. Bella lekte med sin bästa kompis Nellie en stund. Nellie och Bella gick i samma klass fram till jul ungefär sen flyttade Nellie och bytte skola. Passande nog köpte mormor och morfar hus på samma gata sen och ingen blev gladare än Bella bus som nu får tillfälle att träffa Nellie ändå ibland. :)

Igår gick jag in i 14:e veckan på graviditeten. Ska man prata barnmorskespråk så har jag då gått 13 fulla veckor. I morse låg jag som vanligt och deppade över att jag känner mej så ogravid. (Förutom ryggen då.. ) Jag lade mig på rygg precis innan jag skulle gå upp och det spände till som fan i magen. Jag kände med handen och kände då KLART o TYDLIGT en skarp kant i magen. Hela magen stod som i 4 hörn och var stenhård. Antar att jag hade en sammandragning som gjorde att jag kände livmodern så tydligt. Kände den bara några centimeter under naveln och blev nästan nervös över att den stod så högt. Tänkte att herregud, de sa ju på Vul:et att det bara var en. Som jag förstått det ska den precis ha börjat komma upp ur bäckenet nu. Jag fick senare reda på att har man full urinblåsa och det är tredje barnet så är det inte alls ovanligt att man känner den så högt upp. Phu :) Magen mjuknade efter en stund men sen fick jag en sån där stenhård boll i magen igen.

Lite glad blev jag. Det borde ju tyda på att det faktiskt är nåt som växt i magen på mig. Nu väntar vi bara på sprattel :) Så börja sprattla nu lilla bebis. Eller rättare sagt: Börja sprattla så det känns!! :)


Så nu ska det väl se ut nåt sånt här i magen då. Spännande att se tycker jag men säkert skittråkigt för andra. Nu är det ju så att förmodligen är detta det jag kommer tjata om i 6 månader till och sen går det över till bebissnack. :)

Tänkte att vi skulle försöka styra upp lite myskväll här hemma med barnen nu. Bee-movie på tv. Hitills ser det ut som att jag och Jimmy sitter med varsin dator och Bella och Linus donar i sina rum. Plockar jag fram lite gotta så brukar det inte dröja länge innan de uppenbarar sig härinne.

Ha en trevlig kväll alla läsare!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Du...sluta oroa dig nu...klart ni har en liten guldklimp i magen! =) Kramar

2011-03-06 @ 09:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0