Bellas skolavslutning.

Idag slutade Isabelle i ettan. Det är stort. Hon är stor nu. Hon har avverkat sitt första skolår.
Duktig tjej! Hon har med bravur klarat alla målen för årskurs ett. Jätteduktig på att räkna. Läser nästintill helt flytande. Jag känner att jag har rätt att vara stolt :) Hon också såklart.



Hela skolan hade ordnat fint på skolgården så fick alla föräldrar/anhöriga lyssna på skönsång. Tog några få bilder, men vågar inte lägga upp några här då det är massa barn och så med på bilderna. Dessutom kanjag 
bli irriterad på folk. Man har ställt sig på en plats allihopa. Massor med folk. Sen så fort det drar igång ska liksom alla tränga ihop sig så att de står längst fram och även fast jag stod så jag tyckte att jag såg hyffsat så hade jag helt plötsligt Åke, 2 meter lång framför mig. När folk tar fram sina kameror verkar det ibland som att vettet helt försvinner. Ett litet sidospår bara sådär :)
 
Linus roade sig med att leka i klätterställningarna på Skolgården under tiden.



Nu ska jag förbereda tårtan som jag lovat Bella. Vi ska ha lite tårtkalas. Hade alltid vi när vi bodde hemma och hade haft skolavslutning minns jag. Tanken var att mina föräldrar skulle komma hit men nu lutar det åt att vi åker hem till dem istället. Bella vill bada i deras pool. Det är ju inte riktigt poolhängarväder men vad gör det för en 8-åring och en alldeles snart 6-åring?! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0