Att jobba eller inte?!

Idag är det Kristi Himmelfärd. Varför man firar det har jag ingen koll på. Är det förresten någon som firar det? Det innebär i alla fall en extra ledig dag för många. Dock inte för oss som jobbar på ICA. Det blir en extra dag men 100% ob istället. Helt ok för en dag de flesta ändå inte direkt firar. Jag fick ta semester idag då dagis o skola är stängt. Helt ok det med. :)

Just nu sitter jag med beslutsångest deluxe. Gick ju hem i måndags och är väl varken direkt bättre eller sämre av järntabletter. Nu har jag ändå ätit dem i 4 dagar. Imorse bad jag Jimmy åka till mina kollegor på jobbet och säga att jag kommer imorgon. Varför gjorde jag det?
Var upp till Fagersta idag o tittade på när min bror flyttade. Barnen ville se hur han ska bo. Morsan jag och ungarna var in på Ica där o det var ingen lek. Det är som att precis all ork i kroppen bara rinner ur mig o jag blir jätteyr och känner mig svimfärdig. Gick o hängde på kundvagnen. När vi kom upp i lägenheten bad jag min mor känna på min puls. Det är som att jag sprungit spåret, och springa spåret utan att få en puls på typ 200 känns det som klarar jag inte. Mammas kommentar var: Men Gud. Håller du på dör? Jo, det kändes så.
Så idag har åtskilliga personer sagt åt mig att jag inte kan jobba i detta skick och att jag bör ringa en doktor snarast. Men vad kan de göra känner jag? Jo visst jag kanske inte bör jobba mer, eller på ett tag men jag har väldigt lätt att säga så till andra. Att ta det till mig själv är inte lika lätt. Jag blir panikslagen bara av tanken att gå hemma. Såå tråkigt ju.
Så nu är frågan. Jobba eller inte imorgon? Jag får så dåligt samvete av att vara hemma. :/ Jag tror att jag ska gå till jobbet och verkligen göra ett ärligt försök. Går det inte ringer jag min familjeläkare och ber om att få komma dit inom en snar framtid och så hör jag vad de säger.

Ikväll ska barnen sova hos mormor och morfar. Bella ville det och då ville Linus med såklart. Händer inte direkt ofta och så passar det ju bra att de får ledigt en dag extra. För från börjar var ju i alla fall tanken att jag skulle jobba imorgon när somliga har klämdag :) Hoppas bara de är snälla mot mormor som på eftermiddagen drog på sin nåt slags ryggskott så hon inte tog sig ur bilen själv.

Nu ska jag roa mig med detta:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0