Piss o skit.

Jag får panik bokstavligt talat.

Ungarna bråkar, det regnar ute, Jimmy är inte hemma och jag mår skit. Jag vill bara gråta och känner mej som världens sämsta mamma som inte roar dem bättre. 
Tänkte att vi skulle åka och köpa lite nya tuschpennor till dem så kunde de rita ordentligt då det alltid är någon färg som saknas. Jag skulle bara kolla ekonomin först. Då fattas det en JÄVLA MASSA pengar från mitt konto. :(

I fredags klippte vi Linus. Det kostade 300 kr. När jag skulle betala så strulade deras kortläsare och skyllde på att det var Cityfestivalen utanför så om vi kunde springa och ta ut kontanter så vore det jättebra då de hade haft flera problem tidigare under dagen. Jimmy gjorde det. Vi betalade och gick. Tog INTE nåt kvitto på att det var betalt tyvärr för jag tänkte att en klippning är ju inte direkt nåt som går sönder ändå. Jag såg ju att det stod medges ej på kortläsaren. 300 kr har ändå dragits från mitt konto fredagen den 1/7.

Efter vi klippt Linus åkte vi till en godisaffär och handlade lite godis. Det gick på 80 kr sammanlagt. Samma visa där. Mitt kort strulade och de var tvungna att ringa nåt nummer för att bekräfta betalningen. Det hände ibland hävdade kassörskan. Kvinnan i butiken sa att det första köpet avbrutits. Jag fick se ett kvitto på det så vi försökte igen så efter mycket om och men fick vi igenom det efter att hon fått knappa in summor på telefonen. Kollar kontot idag och ser att både 80 kr som godiset kostade + 8000!!!! har dragits fredagen den 1/7.
Ringde godisbutiken nyss och de får utdrag efter varje dag och hittar endast de 80 kr. Inga 8000. Så var har dom tagit vägen?

Än så länge så står det bara reserverade belopp på banksidan men jag vet ju att dessa ställen var de ställen jag drog kortet i fredags o båda strulade. Man kan inte göra något på en söndag. Jag får panik. Jag har inte ens 8000 kr på mitt konto så detta kommer ju dras på krediten..

Fy fan för allt. Behöver jag säga att jag inte är så sugen på att åka och köpa några tuschpennor längre?!....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0