Obehagligt.

För en tid sen bestämde jag mig för att sluta gå in på aftonbladet.se för jag mår så jäkla dåligt av att läsa alla hemskheter i världen, och det överdrivs ju ofta i kvällstidningarna. Det är terrorister hit och dit, pedofiler och mord och fan o hans moster och jag mår bara dåligt av att tänka på var denna värld är på väg. Jag går in på vlt.se istället. Kanske är en skittidning med dålig nätupplaga men jag får reda på litegrann i alla fall och det är ofta inte nyheter som blivit en höna av en fjäder så att säga.
Men så kommer såna dagar som idag. När det händer stora hemskheter i världen. Terroristattentat i Oslo. Det får man ju liksom reda på i alla fall. Usch så hemskt det är. Man undrar ju vad Sverige har att vänta sig. Trodde Norge var ett ganska oskyldigt land?! Jag kan inte förstå att det finns så onda människor i världen. Sen nån jävla idiot som skjutit på ett barnläger också i Norge.. Nej fy. Jag orkar inte tänka på det. Jag mår dåligt på riktigt alltså.. :/

Idag på eftermiddagen när Jimmy åkt till jobbet och jag och Linus blev själva hemma kände jag mig som joordens tråkigaste mamma. Någon kom och kastade sömnpulver i ögonen på mej.. Ja hela kroppen ärligt talat så jag låg i fosterställning på soffan o sov (mer eller mindre) medan Linus spelade tv-spel. Han kan ju konsten att prata den killen så det vart ju inte mycket sova av egentligen men jag var så trött så det knappt gick att svara. Jag hatar när tröttheten bara fullkomligt sköljer över mig sådär..

Sen att det har varit fullkomligt vidrigt väder ute idag. Åska och spöregn imorse - Mysigt. Varmt, kvalmigt och fuktigt på eftermiddagen - Inte mysigt.

Vi tog oss i alla fall till Filmhuset så Linus fick välja en film som vi skulle ha till Fredagsmyset. Han valde Pingvinerna från Madagaskar. Inte riktigt min typ av film men den skulle han absolut ha så att så fick det bli. :) Sen hade han valt Ostbollar när vi var på maxi tidigare. 



Jag höll mig till min älskade vattenmelon. Nog för att ostbollar är rätt gott, men stanken gör ju att man knappt vill stoppa in dem i munnen. 

 

Här är Lilleman mycket inne i sina ostbollar och filmen. När vi åkte hem var han orolig att filmen skulle vara så bra att han skulle skratta tills han kissade på sig.. Haha.. Jag tror faktiskt att det var nära där ett tag :) Sötnöt!

Nu kommer snart Jimmy hem. Känns som att det börjar bli lyx när han inte jobbar över nuförtiden. Men han gör det för pengarna. Jag drar väl inte in några storsummor nu när jag är hemma på Hp direkt och det stundar ju lite extra utgifter i samband med flytt o så.
Nu är han dessutom ledig en vecka med oss igen. Trevligt trevligt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0