Lördagsnöje.

Idag har det inte hänt mycket direkt spännande hos familjen Forslund/Dahlstedt.

Hela förmiddagen satt jag och försökte luska ut vad vi skulle hitta på som inte var för ansträngande men ändå lite givande för en solig lördag. Hade Linus fått bestämma hade han nog gärna stannat inne hela dagen och spelat Lego Pirates of the Caribbean på tv-spelet men jag var inte så sugen på det.
 
Det vart en tur ner till hamnen för att titta på båtar och äta glass.










Lite mysigt att gå därnere och titta faktiskt och se vilka as till båtar det finns. Man undrar ju hur folk har råd? :) Linus och jag lyckades hitta hans farmor och farfars båt så han berättade vart han brukade sova i den och hur man gick av och på. Sötnöt. Skulle vara mysigt att ha båt men jag skulle nog tycka att det var alldeles för mycket slit för det lilla nöje man får.

Vi åkte vidare ut mot min mor o far för vi ville bada. I ett svagt ögonblick lovade jag Linus att jag också skulle hoppa i. 26 grader i vattnet och jag hade ändå problem att doppa mig. Vad har det blivit av mig? :)
Min käre far slet fram kameran och sa att han skulle föreviga tillfället när valrossen badar. Jo man tackar!! :) Som tur är vet jag ju att han skojar.



Jo, nog ser man ut som en valross allt så de bilderna förskonar jag er ifrån :) När jag väl kommit i så var det ju faktiskt ganska skönt. Ja, det är en brasse-stol jag sitter i. Pappa brukar sitta där och dricka öl. Sämre kan man ju ha det, fast jag skippade öldrickandet.



Linus kör verkligen på "fullt ös medvetslös" när han är i vattnet. Man blir ju helt slut bara av att sitta bredvid honom.  Tänk om man kunde ha ungars energi. Undrar hur mycket man skulle kunna få gjort då?!

Annars har inte mycket spännande hänt idag. Ganska skönt faktiskt.
Imorgon tidigt ska Linus till sin far igen över dagen. De ska se Sean Banan på Parken Zoo. Undras vad jag och Jimmy ska hitta på då.

Funderar på om man ska gå och sova nu. Är egentligen inte så trött men Jimmy glor på nå skit på tvn som jag inte orkar med att se. 300 heter den och är nån jäkla krigsfilm där det ska slaktas människor och allting är filmat i nåt filter så allt är bara gult och deprimerande. Nej.. inte min typ av film helt enkelt.

På återseende!


Kommentarer
Postat av: Erika

Låter som en alldeles utmärkt lördag! Härliga bilder på er <3

2011-07-09 @ 23:31:19
URL: http://mammins.blogg.se/
Postat av: Carola

Va fina ni är hjärtat! <3

2011-07-10 @ 19:56:34
URL: http://carolalola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0