Hjärnskakning.

Min fina lilla plutt unge!!

Imorse när vi skulle till och äta frukost så kivades och bråkade ungarna som ALLTID nuförtiden! Hör att Linus gnäller till på ett ovanligt sett så jag går för att kolla och då kommer Bella och leder ut honom från sitt rum och båda ser lite sådär halvchockade ut. Sen säger det PANG! och Linus ramlar rätt bak i golvet och slår i bakhuvudet ordentligt. Jag försöker få honom att ställa sig upp men trots att han är vid medvetande är han helt borta på nåt konstigt sätt. Då insåg jag att något var nog inte riktigt som det skulle. Vad som hänt vet vi inte riktigt. Bella sa att de bråkat och att hon kastat en docka på honom som träffat honom i huvudet. Det var aldrig i bakhuvudet han gnällde om smärta sen heller så vad som hände i Bellas rum skulle jag bra gärna vilja veta.
 
Jimmy bar in honom i hans säng och då börjar han hulka och hålla på och det kommer några tårar. Försökte få honom att få i sig frukost men han ville bara sova så jag bestämde mig för att ringa 1177. Så fort han satte sig upp vart han yr och sa att han behövde kräkas. Vi blev beordrade att åka in till stora akuten på en gång så det gjorde vi. Där satt den mest tjuriga otrevliga jävla kärringen i receptionen och jag ville bara hoppa in genom glasmontern o klappa till fanskapet. Vi kommer in med ett barn som är helt borta, likblek i ansiktet och behöver kräkas och det enda kärringen kan säga utan att ens titta upp från sin dator är: "Ta en nummerlapp och sätt er i väntrummet" När jag sedan går tillbaka och säger att vi behöver nåt att kräkas i, vi tror han har hjärnskakning så blir det fart på kärringen. Då kom vi in i ett undersökningsrum direkt och en trevlig sköterska kom.

Linus ville bara sova hela tiden. Vi fick knappt liv i honom. Fast det är iofs inget ovanligt när han väl somnat. Men lite orolig var man ju allt.



Alla undersökningar de tog var "normala" men eftersom han var så påtagligt trött och icke kontaktbar så skickade de oss på sån här Datortomografiröntgen och efter det fick vi bli inlagda på en barnavdelning för observation.
Linus kvicknade äntligen till utanför röntgen och blev piggare och piggare.
Röntgensvaren kom och allt såg fint ut så nu var det bara vila och observation som gällde. 



När Linus skulle få lite mat så sätter han igång och kräkas och kräks kaskader. Då såg jag framför mig hur vi skulle få tillbringa hela natten på sjukhuset men efter det vart han piggare och åt lite och blev ännu piggare. Så skönt.
Vid tre tjatade vi oss till att få åka hem då han var helt som vanligt igen. Det fick vi och nu är han gamla vanliga Linus igen.
Diagnosen blev hjärnskakning och då kan man tydligen bli sådär trött som han blev. Skönt att det inte blev nåt värre men jag skulle som sagt väldigt gärna vilja veta vad som egentligen hände eller hur dockan träffade. Men huvudsaken är att Lilleman mår bra nu <3

Tack snälla Linnea som tog hand om Bella under tiden!! :)


Kommentarer
Postat av: Carola

Fina plutt Linus!! Skönt att allt gick bra & att han piggnade på sig! Hoppas vi ses imorgon min fina! Puss & kram

2011-07-13 @ 22:01:17
URL: http://carolalola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0