Ett brev på posten.

Tänk att ett brev på posten fullständigt kan skrämma skiten ur mig!!
Fick ett brev från nåt som hette PayEx idag och min första tanke var att "jag vill inte ha nåt jävla lån". Är så trött på alla olika företag som skickar ut o tjatar om att man ska låna pengar av dem.
Döm av min förvåning när jag ser att det var ett inkassokrav. Jag höll bokstavligt talat på skita i brallan. Sånt här gör mig skiträdd. Jag har aldrig suttit hos Kronolle och det är det absolut sista jag vill. Jag betalar alltid mina räkningar i tid. Detta var någon jag tydligen missat, och missat påminnelsen på också.
Ofta när jag får räkningar så åker de direkt ner i en tidskriftsamlare utan att jag öppnar kuverten för jag tar för givet att det är nästa månads räkning. Nu är det slut på det för när jag tittade där hittade jag påminnelsen i ett oöppnat kuvert. Nu ska allt öppnas direkt. Betalade den fort som ögat så nu ska det väl inte vara någon fara men ändå ogillar jag det. Så en räkning på 108 kr blev helt plötsligt 318. Kul i jul....

Jag förstår mig inte på såna som kan bara strunta i räkningar och påminnelser, såna som man ser på Lyxfällan. Jag blir rädd bokstavligt talat när jag inte har stenkoll på min ekonomi. 

Jag sparar alltid de räkningarna som jag har betalat i en pärm och när jag letar igenom förra månadens hög så inser jag att när jag betalat hyran förra månaden så har jag betalat in för september och inte för juli. Vi får alltid 3 avier i taget och nu hade jag tydligen betalat in fel. Klantarsel!! Det är första gången jag gör såhär men har varit nära flera gånger förut.  
Sen ringer jag MBF för detta ger mig också lite smått panik men de har semesterstängt. Har inte fått någon påminnelse där så jag hoppas och antar att det bara korrigeras till rätt månad men jag skickade ett mail och hoppas att de svarar på måndag. De har ju i alla fall fått in pengarna, fast bara på fel ocr-nummer.

Jag skyller på graviditeten. Har hört att man kan bli förvirrad o glömsk men sen om jag tror på det eller inte är en annan femma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0