Bm-besök och bio.

Idag går vi in i vecka 34 och bebis fyller alltså 33 hela veckor. Grattis bebis!

Kring lunch var vi hos barnmorskan. Över 4 veckor sedan sist så det kändes lite som att det var på tiden. Det jag egentligen mest är intresserad av är att mäta magen för att se om magen växer som den ska och det gör den. Sf-måttet hade växt 2-3 cm sen sist och jag ligger nu mellan medel och övre kurvan. Det känns. Även om magen kanske inte ser så jätteenorm ut  så känns den ändå stor inuti så att säga. Och värre ska det bli. :)
Jag har dessutom hela tiden sagt att detta är en vild bebis. Den är inte still längre stunder av min vakna tid. Vaknar jättelätt och börjar röja på nätterna när jag går på toa och så. Varken Bella eller Linus har varit så röjiga i magen som denna är. Men det är skönt att känna att den lever.. för det mesta ;) Hjärtljuden var höga. Riktigt höga. Mellan 180 o 200 låg de på när hon började lyssna men då var bebis helt vild därinne också. Uppretad för vi hade klämt och känt. Jag fick ligga lite så den lugnade ner sig och sen kom vi ner på 160 slag / minut. Hon sa att det är inte farligt att de stiger sådär mycket så länge det inte är för några längre stunder. Så enligt skrönan om hjärtljuden är det en tjej i magen. Enligt alla andra skrönor är det en kille :)
Bebis hade även som jag trodde vänt sig och ligger nu med huvudet neråt. Fortfarande rörlig dock så vi får hoppas den inte får för sig att vända sig igen. Nu dröjer det bara två veckor till nästa gång. 

Nu ikväll har vi varit på bio.   



Harry Potter and the deathly hallows Part 2.
Vi var lite oroliga att den skulle vara för läskig för Bella men det var den som tur var inte och hon hade inte heller några problem att hänga med i handlingen trots engelskt tal (min stora tjej??) 
Första gången någon av oss såg på en film i 3D och jag tyckte det var så värdelöst. Jobbigt att sitta med osköna glasögon på sig och det var inte alls så effektfullt som jag trodde det skulle vara. Vi hade lika gärna kunnat sett den i icke 3d för 90 kr mindre. Men men. Man måste ju prova. Kan tänka mej att det är mer effektfullt i typ animerade filmer och så.
Ganska besviken på handligen också. Nu är jag fröken negativ här. Visst, filmen var helt okej men jag hade högre förväntningar. Hade hört så mycket gott om den. Att man skulle grina och man skulle gå ut och känna sig så nöjd för att allt hade ordnat sig, för det vet man ju igenom hela filmen. Det är alltid de goda som vinner. Jag var inte ens nära att börja gråta en enda gång trots att jag är gravid o hormonstinn :)
Nåväl. Som sagt. Filmen var helt okej. Men jag hade nog högre förväntningar.

Annars har jag nog inte mycket att förtälja denna kväll.
Ciao!


Kommentarer
Postat av: Carola

Frågetecknet menades med tiden tror jag.. Haha! ;)

Härligt att magen har växt, vilket jag sa att jag såg. Skönt att se svart på vitt så att säga! :)

Jag & lina kollade ju 3D på trassel, DET va häftigt! :)

Ses på lördag! Puss

2011-07-27 @ 09:59:15
URL: http://carolalola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0