Att inhandla till bebis.

Vi har börjat skriva en liten lista på vad som behövs inhandlas eller i alla fall införskaffas innan bebis kommer.

* Spjälsäng
* Madrass
* Spjälsängsskydd
* Plastad frotté
Täcke, lakan och grejs har jag sparat från tidigare barn om jag inte minns fel. Kanske ska inventera i källaren någon dag.

* Skötväska
* Skötbord
* Skötbädd
* Snorsug (mycket viktigt) :)
* Badbalja
Ja, sen behövs det väl blöjor o allt annat som behövs för själva "sköteriet" men det känns avlägset. Svårt att veta vad vi ska ha för skötbord när vi kommer få ett minimalt badrum i nya huset och endast duschkabin.

* Bilbarnstol
* Babysitter

Idag inhandlade jag första plagget. 30 kr på rea var väl alldeles lagom. Så söt tycker jag. Strl 50. Mina barn har drunknat i 56 när de föddes. 



Sen behövs det väl lite kläder. Jag tycker det är så svårt att handla sånt när man inte vet vad det är för kön i magen. Neutrala kläder är mest tråkiga och det vet jag av erfarenhet att det är inte roligt att sätta på barnet sen när det väl är fött. Är det en tjej så kommer jag, vare sig folk vill eller inte köpa söta kläder i rosa o vice versa. Jag gillar rosa och det finns inget sötare än små bebisflickor i rosa kläder. Är det en pojke, ja då kommer man köpa söta saker i blått eller andra "pojkfärger" Jag må var inskränkt i mitt könstänkande men sån är jag :)
Idag råkade jag till och med kalla bebisen för hon och för varje dag som går så är jag mer och mer "säker" på att det är en tjej i magen så ut kommer nog en kille då jag alltid har fel.
 
Kom gärna med förslag om jag glömt något. Jag hoppas att man kan ärva en del, och hitta lite begagnat. Blir sjuhelvets dyrt om man måste köpa allt nytt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0