Fredag hela dagen.

När man är mammaledig så är alla dagar lediga dagar men fredag och helg innebär ändå ledighet för resten av familjen. Så jag uppskattar fortfarande fredagar. I alla fall varannan vecka när jag slipper sitta själv hela kvällen.

Adrian slog på stort inatt igen. Han sov 22-6:50. Hur skönt är inte det? Då vaknade han dessutom av min väckarklocka. Ungarna skulle upp och köras till skolan. Jimmy är ledig idag så jag slapp släpa ut bebisen. Så skönt. :)

Igår klädde vi granen. Adrian tyckte det var såhär kul:



Bella och Linus bråkade mest om vem som skulle hänga upp vad. Till slut blev granen klädd i alla fall.




Måste säga att jag tycker vi hittat en mycket söt liten gran i år. Vi stod och velade mellan plast och riktig men det fick bli en riktig som vanligt. Lukten av gran är ju liksom halva grejen med jul. Även om jag personligen brukar kunna få lite kli o grejs av granar. Men det får man stå ut med ;) Fast än har jag inte känt nåt.



Adrian som hatar att ligga på rygg brukar ligga som en skalbagge som hamnat på rygg och sprattla, när vi lägger honom på mage. Nu verkar det som att han äntligen börjar få kläm på att hålla upp huvudet. Han är ju väldigt stadig på att sitta, men ligga på mage och hålla upp huvudet är ingen höjdare.
Här sitter han och pappa och surfar.



Måste avsluta med att visa bilder på vårt pepparkakshus. Vad fan gjorde jag för fel när jag limmade ihop undrar jag? För varje dag som går så rasar det bara ihop mer och mer. Och taket har sjunkit in. Men men.. Det lär inte finnas någon annan som har likadant. :)



Kommentarer
Postat av: Emp

Du får snart ringa arga snickarn! :D

S gillar inte magläge så nu har vi fått häfte med övningar då han inte lyfter huvudet :( stadig när han sitter men han behövde tydligen träna. Har 14 dagar på oss sen skulle det vara resultat :/

2011-12-16 @ 14:14:08
URL: http://empolie.blogg.se/
Postat av: Carola

Vilken fin fin gran! Å pepparkakshuset är ju gulligt ju, så är det ju med pepparkakshus & grejs, ingen är den andra lik. ;) våra delar blev vinda & grejer efter gräddningen, inte tala om traktorn. ;)

2011-12-16 @ 15:38:03
URL: http://carolalola.blogg.se/
Postat av: Josefin

Haha, vilket härligt hus - orginellt! Elias är inget fan av att ligga på mage han heller, ryggen är bäst och därav är han rätt platt baktill.. försöker vänja honom vid mage, men det är fan inte det lättaste :) Men nu så, börjar det ta sig här med.. även om han inte är stormförtjust.

2011-12-17 @ 10:32:57
URL: http://nifesoj.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0