I övermorgon

blir vi husägare. Det känns galet, roligt och läskigt på samma gång. Jag trivs ju egentligen jättebra i den här lägenheten och det svider lite att lämna den. Det är nog faktiskt det stället jag trivts bäst på sen jag flyttade hemifrån, och då kan jag säga att jag haft ett par adresser sen dess. Men nu ska vi flytta till ett hus. Ett riktigt hus. Inget radhus utan en villa. Ja, radhus är ju såklart också riktiga hus men jag menar ett riktigt fristående hus. Gulp!! Tänk om vi inte alls klarar av det? :)

Positivt är:
Vi slipper grannar som "sitter ihop" vägg i vägg med oss.
Slipper få röklukt i hela sovrummet när grannarna sitter på balkongen o röker. Vidrigt!
Slipper höra barnspring ovanför oss och slipper tänka på att våra barn/katter stör dem under oss.
Vi kan föra hur mycket liv vi vill.
Vi kommer parkera direkt utanför ytterdörren, superskönt tex när vi har storhandlat.
Vi får ett garage. Jätteskönt i vinter.
Katterna kan gå ute ( om de vill )
Vi får massa mer yta att röra oss på och en alldeles egen tomt ( dock jävligt igenväxt just nu )



Vi får en egen tvättstuga. Behöver inte ha tvätthantering i badrummet.
Barnen får större rum.


Negativt är:
Jag kommer sakna mitt nya fina kök. Inga större fel på det nya men det vi har här är finare och har massa mer skåp och förvaring. Här under är det nya:



Vi kommer få mycket dyrare el-räkningar.
Måste tänka på el o vattenförbrukning.
Skotta snö i vinter.
Vi får åka massa mil i veckan för att köra barn till o från skolan. Får jättelångt (ca 4 mil) hem till min mor o far.

Kan nog radda upp massa mer på båda listorna här ovan. Väljer dock att fokusera på det positiva som blir och det negativa blir nog bra ändå :) 


Kommentarer
Postat av: Dennis

Tycker det positiva överväger det negativa... Ni kommer trivas super, bara hoppas allt tjafs löser sig, så kommer du nog sova gott om nätterna...

2011-08-30 @ 22:01:55
Postat av: Carola

Förstår att du kommer sakna fin lägenhet, det sved som eld nät jag lämnade våran sist, där trivdes jag med! tycker dock ert nya kök ser underbart ut!! Luftigt!!

Tror eller nästan vet att ni kommer få det toppen & jag längtar verkligen tills jag får komma & se hur ni bor! :))

Håller med Dennis, det positiva överväger!

Puss & gull! <3

2011-08-31 @ 06:46:35
URL: http://carolalola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0