Huset.

Idag har jag slitit må ni tro. Bytit lakan i vår o Bellas säng. Tvättat. Packat ner hela linneskåpet. Packat ner massa täcken o grejer o sopsäckar. Ja. Vi har faktiskt fått en hel del gjort här hemma och det känns faktiskt som att vi har läget under kontroll.

Bella kom hem vid lunch. Mer än nöjd med sin helg :)

Sen var vi som sagt ut till huset. Var en smärre chock att kliva ur bilen då tomten var ganska ordentligt igenväxt. Den har inte fått mycket kärlek i sommar det är en sak som är säker. Det bor/bodde visserligen en ensam kille med sina två barn där så jag kan förstå att han inte direkt haft tiden. Han lovade att klippa gräset i alla fall så kanske det ser bättre ut sen. Kan säga att det finns jobb till nästa vår o sommar i  alla fall det är en sak som är säker.
Vi fick även träffa på en av grannarna som var in o presenterade sig. Han var supertrevlig och verkade ha varit väldigt tjenis med säljaren. Han berättade lite om alla andra grannar och enligt säljaren kan man inte få bättre grannar så det känns ju superbra. Sa att om vi behövde hjälp med något var det bara att hojta till och att han hade nyss byggt en stor pool på sin tomt så om ungarna ville bada nästa sommar var de välkomna. 
Tyvärr verkar det inte vara så mycket småbarnsfamiljer dock men Skultuna är ju mer än bara vår gata.
Slog en snabbglutt in i badrummet och konstaterade att enda sortens skötbord vi kommer att kunna ha är ett väggfast. Jag vill verkligen ha tillgång till vatten nära skötbordet.

Åkte ut till IKEA och kollade och hittade det här:




Inte supersnyggt men vem bryr sig. Kostade 500 kr så det var ju överkomligt. Fyndade även påslakanset för 29 kr st. Inte heller supersnygga men absolut inte direkt fula heller så de fick följa med hem. Vi har rätt ont om såna..

När vi kom hem dog jag. Var såå slut. Powernapade i nån timme sen tog jag och Linus tag i hans rum. Stor-rensning vill jag lova. Han var faktiskt duktig på att gå med på att slänga saker han inte leker med och en miljard gamla Mc Donaldsleksaker som han samlat på sig :)
Tror Lilleman håller på att bli sjuk. Snorade och nös som en tok under hela kvällen.

Nu ska vi se Wallander.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0