För varje dag som går..

så är det en mindre dag kvar tills bebisen är ute och jag förhoppningsvis kan börja min resa mot en normalt fungerande kropp igen. Längtar så!!
Nu är jag less. Jag orkar inte mer. Min kropp orkar inte mer. Jag är så slut så jag vet inte var jag ska ta vägen. Men jag vet.. jag har inget direkt att säga till om när vi är färdiga. Bara att hänga med. Men jag tänker gnälla. Sådeså!!
Lämnade barnen imorse. Eller barnet. Bella cyklar själv och skulle cykla hem själv också idag direkt efter skolan. När jag kom hem så låg jag i sängen 9:02 igen och vaknade 11:06. Sköönt! Fasen vad skönt det är att sova mitt på dagen.

Igår förmiddag var Carola här en sväng. Tänk att bara sitta helt avslappnat med någon och prata om allt och inget kan vara så uppfriskande för själen? Jag följde med henne till Hälla en snabb sväng. Hon bytte lite kläder som hon köpt och sen lunchade vi. Gick bra medan vi var där men när vi kom hem dog jag i 1,5 timme i sängen och sen så grinade jag halva eftermiddagen för jag var så slut. Hormonell? Ja visst.  

Igår var jag så galet irriterad på allt. 
Jag vet inte om jag överreagerade men när jag hämtade Bella på fritids sa de att hon hade frågat flera gånger om när hon skulle gå hem för hon ville gå  hem. Tydligen så hade jag inte sagt till henne att jag skulle komma till 14 men till Fritids sa jag i måndags att jag kommer 14:00 hela veckan. Det här är kanske sista veckan hon får vara på Fritids överhuvudtaget efter skolan för när jag blir mammaledig så får gå där alls under mina veckor. Kompisarna är ju där så hon brukar vilja vara där. 
Hon hade iaf frågat personalen när hon skulle gå hem och det enda de svarade var "Mamma har inte glömt bort dig, hon kommer nog snart ska du se" Hur jävla svårt kan det vara att slå upp i sin pärm, och kolla och berätta för henne att klockan 14 kommer mamma?! 
Jag sa då till personalen, att vill hon gå hem efter skolan får hon gärna göra det för jag är ändå hemma. Men nej. Det gick absolut inte för sig.  Hon måste ha en bestämd tid om inte jag skickar med en lapp på morgonen att hon ska gå hem själv. Fine, det kan jag köpa. De ansvarar ju ändå för henne tills hon kommer hem. Så då föreslog jag att ni kunde ju faktiskt ha ringt mig men nej nej. De kan inte hålla på att gå och leta i olika pärmar efter 40 barns olika telefonnummer om alla vill gå hem hux flux.. Okej...?!
Jag vart så jäkla irriterad. Det handlade om en gång. Bella brukar inte få för sig att hon vill gå hem. Det minsta de kan göra är väl i alla fall att kolla upp o berätta för barnet NÄR hon ska gå hem då om hon nu absolut inte får låna telefonen o ringa o höra om hon får gå hem..
Överreagerar jag när jag blir irriterad?  
Lite svårt att veta.. hehe när man kan bli irriterad över minsta lilla skitsak numera.

 Nu sitter jag här och sipprar på mitt Hallonbladsthé.



Det ska tydligen vara bra att dricka på slutet när man är gravid. Det ska förbereda livmodermuskulaturen inför förlossning på nåt vis om man dricker det dagligen på slutet. Man får inte dricka det för tidigt. Jag vet inte om jag tror på det direkt men det finns tydligen studier som visar att kvinnor som druckit detta får ett lättare utdrivningsstadium osv. Ska även vara bra för livmodern efteråt när den ska dra ihop sig och för avslag o dyl. Så det kan ju inte skada att dricka även om jag inte tror att det kommer att trigga igång någon förlossning.
Det är faktiskt ganska gott också.

Kul med responsen jag fick på mitt föregående inlägg. I alla fall 3 "okändingar" som gav sig till känna. Jätteroligt tycker jag! :)

Idag är det exakt en vecka tills vi får huset. Spännande värre. Om allt går som vi vill så ska vi börja flytta nästa helg, och så ska stora lasset gå helgen efter. Så egentligen borde jag packa lite. Får se om orken finns lite senare.

Nu ska jag bara göra ingenting en stund.. som vanligt!


Kommentarer
Postat av: Carola

Mycket trevligt idag & massa mys! Får vi göra om snart!

Tycker inte du överreagerar, gör man nog aldrig när det gäller ens barn! Det är väl bra ATT man reagerar. Inte alla som gör det heller. Så svårt kan det ju inte vara att slå upp ett telefon nummer & ringa dig! Sämsta bortförklaringen!

Puss & gull!!

2011-08-25 @ 14:39:16
URL: http://carolalola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0