BB-väskan!

Till mina tidigare barn har jag inte haft bb-väskan helt klar när det varit dags att åka in och så har jag väl tänkt ha det den här gången med, så länge man har koll på prylarna och VAD som ska ner..
Men fick reda på idag av mitt kontrollfreak till sambo att den ska vara klar och bara vara att hugga i farten, så okej då. Så i brist på annat ikväll för att hålla mig vaken när Linus ser på Ice Age har jag börjat plocka ner lite i en väska.
Jag räknar med att åka hem efter ca ett dygn och behöver jag stanna längre så får Jimmy åka hem och komplettera.

Till bebisen har jag lagt ner:

* En filt
* En mössa
* En tjockare tröja/jacka
* Ett par velourbyxor
* Ett par strumpor
* En body

Under BB tiden använder vi deras kläder och har alltså bara lagt ner kläder för hemfärden. Behövs nåt mer tro?
Bilstol får Jimmy åka hem och hämta.

Till mig har jag lagt ner:

* Amningsbh
* 2 par trosor (räknar väl med att använda de sexiga nätbyxorna också)
* 2 par strumpor
* En tjocktröja
* En amningstop och en mamma t-shirt.

Köpte ett par mys/träningsbyxor som jag tänkte ha på BB, men så råkade jag förälska mig i dem så jag har dem på mig typ JÄMT, så de åker väl med i farten om jag har dem på mig, eller så får jag kasta ner nåt annat. ( Hoppas bara inte vattnet går i dem ) :) 
Kanske borde ha nåt nattlinne eller nån enorm t-shirt också att sova i.. Har nog också varit lite så tidigare att jag knatat omkring i sjukhusets snygga landstingskläder.

Hygien:

* Schampo
* Duschcreme
* Tandkräm
* Tandborste
* Lypsyl ( man blir tydligen sjukt torr om läpparna av lustgasen )
* Hårborste
* Hårsnodd

Sen står det still.

Kameran ska med såklart, men den kommer vi ju säkerligen att använda innan. Är ju ett tag kvar, men ska väl försöka se till att den alltid har batteri i sig i alla fall.
Mvc-journal måste också med, men samma sak där. Den behöver jag ju innan. Fast jag kan ju visserligen ha den i väskan o ta med den när jag ska till bm bara. Min barnmorskemottagning sköter INTE sånt där digitalt så den är mycket viktig att jag får med.

Nu har jag inte tänkt på att packa ner nåt till Jimmy. Allt hänger ju liksom på vilken tid på dygnet bebis kommer och vilken vecka. Är barnen här eller inte. Jaja.. Det löser sig. Nån extra t-shirt eller så kanske inte skulle skada.

Kanske borde vi köpa nån dricka o nån godisbit eller så att kasta ner också..

Tips emottages tacksamt!


Kommentarer
Postat av: jessamy

Det är ungefär vad jag hade med. Ingenting till Bart. Jag åkte ju dit för att föda barn inte för att gå på kafferep ;) hahah!! Finns ju kaffe och te Jimmy kan ta.. Sen när bebisen kommit får ni ju fika och tar det LÅNG tid kan han ju gå till kiosken.

Släpa inte med för mycket.

Nattlinne! Onödigt! Om du ska amma på natten är landstingens fula vita rockar perfekta! Believe me! =) Jag sköt in sängen mot väggen, knäppte upp och la mig och sov direkt jag kom från förlossningen. Tofflor!

2011-08-20 @ 08:09:26
URL: http://jessamys.blogspot.com
Postat av: Carola

Amnings inlägg & vanliga bindor hade jag med mig! :) annars ser det ut som du har med dig allt, håller med Linnea, nattlinne är onödigt! :D snart är det dags! Kram

2011-08-20 @ 12:01:59
URL: http://carolalola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0