Jag vill ha ett hus. NYSS!!

Jag är så uttråkad. Sååå uttråkad!! Värdelös dag det här.

Linus vill helst bara sitta i sitt rum och bygga med lego.

Bella är hemma hos en kompis och leker och det är det hon allra helst vill göra nuförtiden. Leka med kompisar. Det blir mest bara gnäll om vi ska göra nåt annat.

Jimmy spelar tvspel och jag vill kräkas bara på ljudet från skiten. Hur kul kan det vara o spela pang pang spel så fort man får möjligheten?!

Här sitter jag nu och är så fruktansvärt uttråkad. Jag vill göra nåt. Men vad? Jag vill umgås med folk men typ de enda vi umgås med är mina föräldrar. När VI hälsar på. Det händer inte ofta att de kommer hit. Inte någon annan heller för den delen.

Jag vill ha ett hus. Nyss! 

Såna här vårdagar vill jag ha mitt eget hus med min egen trädgård att påta i. Tyvärr är det nog en dröm vi inte kommer att kunna förverkliga på många år. Vi måste spara ihop till kontantinsatsen eller i alla fall en bra bit på väg för att inte behöva ta ett blancolån på 15% av köpeskillingen. Finns ett hus för 1,6 miljoner ungefär där mina föräldrar bor som jag mycket väl skulle kunna tänka mig. Men månadskostnaden för en sån nätt summa blir nästan 10000 kr för oss och det är lite väl. Speciellt när vi väntar barn o så.. *suck*
Vi sparar för fullt men det tar ju sin lilla tid.
Vi bestämde oss för att åka utomlands och då fick vi ju norpa en del men nåt kul måste man väl få ha på vägen.
Jag känner mig så instängd här hemma i den här lägenheten ibland. Ännu värre blir det i höst med barnvagn o trappor o skit.


Fint va?

Ja.. Folk svälter i världen och det är krig och jag gnäller om att vi inte har nåt hus. Men så är det.

Jag är lite bitter idag faktiskt. :/

Dåligt mår jag också. Trött, ont i huvudet, halsen, sticker i öronen o känner mig orkeslös.. som vanligt visserligen.


Kommentarer
Postat av: Carola

Meeen, kom hit & hälsa på då?? Du har faktiskt bara vart här en gång!! Ni är alltid välkomna här & så långt är det inte!! Kram på dig hjärtat!!

2011-04-10 @ 18:40:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0